Šéf týmu Lotus Tony Fernandes prozradil, že od Group Lotus dostali nabídku na mimosoudní urovnání vzájemného sporu. Pokud by však na ni přistoupili, tým Lotus by to zruinovalo.
Spor o to, kdo může v F1 používat název Lotus, tak bude muset definitivně rozetnout zřejmě až londýnský Nejvyšší soud 21. března 2011.
Obě strany občas na sebe něco prozradí v médiích, naposledy se předvedl majitel závodního týmu Renaultu Gerard Lopez, který pomocí hrubých výrazů obvinil Fernandese z toho, že věci překrucuje (celá zpráva zde).
Fernandes nyní uvedl, že šéf Group Lotus mu učinil nabídku, která nedosahovala ani 10 mil. dolarů - což je mnohem méně, než by ztratili na odměnách od FOM, pokud by si museli změnit název.
Při rozhovoru s Norwich Advertiser se také vrátil k Lopezově komentáři: "Pokud očekává, že zahodím Team Lotus a přivedu tým k bankrotu, je to šílené. Prozkoumal jsem poctivě jejich nabídku a přemýšlel jsem o dohodě, ale přistoupení na tu, kterou mi [Group Lotus] nabídla, by nás zruinovalo, což je samozřejmě něco, co není mým záměrem, protože jsem tvrdě pracoval na vybudování týmu."
"Když jsem viděl, jak se Dany Bahar usilovně činí při rozplétání dobrého vztahu s Protonem, přišel jsem na to, že má investice a 250 pracovních míst je v ohrožení, proto jsem koupil to jméno od Davida Hunta. Mnohem raději bych dále působil jako Lotus Racing, neměl jsem však jinou možnosti, protože mi vypověděli licenci kvůli ničemu vážnějšímu, než několika tričkám, což je neuvěřitelné. Utratili jsme 80 mil. liber a oni [Group Lotus] nyní tvrdí, že jsme neměli schválení na několik triček. Je to opravdu směšné.
Taková banalita! Myslím, že bychom to nyní měli nechat na soudu, aby rozhodl, ostatně soudy všichni uznáváme. Říkal jsem, že o tom nechci více hovořit, nutí mě však činit stále další prohlášení. Nemůžu zůstat zticha," dodává Fernandes.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.