Šéf týmu Lotus Tony Fernandes prozradil, že od Group Lotus dostali nabídku na mimosoudní urovnání vzájemného sporu. Pokud by však na ni přistoupili, tým Lotus by to zruinovalo.
Spor o to, kdo může v F1 používat název Lotus, tak bude muset definitivně rozetnout zřejmě až londýnský Nejvyšší soud 21. března 2011.
Obě strany občas na sebe něco prozradí v médiích, naposledy se předvedl majitel závodního týmu Renaultu Gerard Lopez, který pomocí hrubých výrazů obvinil Fernandese z toho, že věci překrucuje (celá zpráva zde).
Fernandes nyní uvedl, že šéf Group Lotus mu učinil nabídku, která nedosahovala ani 10 mil. dolarů - což je mnohem méně, než by ztratili na odměnách od FOM, pokud by si museli změnit název.
Při rozhovoru s Norwich Advertiser se také vrátil k Lopezově komentáři: "Pokud očekává, že zahodím Team Lotus a přivedu tým k bankrotu, je to šílené. Prozkoumal jsem poctivě jejich nabídku a přemýšlel jsem o dohodě, ale přistoupení na tu, kterou mi [Group Lotus] nabídla, by nás zruinovalo, což je samozřejmě něco, co není mým záměrem, protože jsem tvrdě pracoval na vybudování týmu."
"Když jsem viděl, jak se Dany Bahar usilovně činí při rozplétání dobrého vztahu s Protonem, přišel jsem na to, že má investice a 250 pracovních míst je v ohrožení, proto jsem koupil to jméno od Davida Hunta. Mnohem raději bych dále působil jako Lotus Racing, neměl jsem však jinou možnosti, protože mi vypověděli licenci kvůli ničemu vážnějšímu, než několika tričkám, což je neuvěřitelné. Utratili jsme 80 mil. liber a oni [Group Lotus] nyní tvrdí, že jsme neměli schválení na několik triček. Je to opravdu směšné.
Taková banalita! Myslím, že bychom to nyní měli nechat na soudu, aby rozhodl, ostatně soudy všichni uznáváme. Říkal jsem, že o tom nechci více hovořit, nutí mě však činit stále další prohlášení. Nemůžu zůstat zticha," dodává Fernandes.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.