Sebastian Vettel v rudém overalu? Nikdy neříkejme nikdy, v roce 2012 se však tento scénář zřejmě ještě nenaplní.
O přestupu nejmladšího mistra světa formule jedna do Ferrari se už dlouho hovoří jako o téměř jisté věci. Má to ale jeden háček. Nikdo neví, kdy k tomu dojde. Přestože mnozí viděli Vettela v Maranellu už v roce 2012, zatím to nevypadá, že by na této fámě bylo zrnko pravdy.
Sebastian Vettel má s Red Bullem smlouvu do konce letošního roku. Jeho kontrakt však podle magazínu Speed Week, který je ve vlastnictví rakouského týmu, obsahuje klauzuli vztahující se k výsledkům. Pokud německý mladík letos vyhraje určitý počet závodů a umístí se v bodování jezdců mezi třemi nejlepšími, bude k týmu smluvně vázán i na další rok.
"Přece nenecháme nejlepšího jezdce odejít," potvrzuje Vettelovu opci Marko
Tato „opce“ by Vettelovi znemožňovala přestup kamkoli, pokud se mu bude dařit. Tedy i do Ferrari. „Ve smluvě je opce vázaná na výsledky. Přece nenecháme nejlepšího závodníka odejít,“ potvrdil Helmut Marko.
Zprávy informující o zvýšeném zájmu Ferrari o Vettela v pátek s úsměvem vyvrátil i prezident italské stáje Luca di Montezemolo. „V tomhle směru není co říct, kromě gratulací k úžasné sezóně a skutečnosti, že věděl, jak těžit z posledního závpdu v Abú Zabí,“ řekl di Montezemolo na představení nového monopostu Ferrari F150.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.