I když se očekávalo, že Ferrari na svém novém voze F150 použije zavěšení typu pull-rod, podobně jako loni Red Bull, nový vůz italské stáje zůstává u typu push-rod.
Jaké zadní zavěšení bude mít nové Ferrari? Tuto otázku si kladlo mnoho lidí. Včera byl nový monopost odhalen a je jasné, že Ferrari F150 zůstává u zavěšení typu push-rod.
Podle Nikolase Tombazise, který má na starosti design monopostů si ale myslí, že se týmu podařilo navrhnout vůz tak, že toto zavěšení nebude znamenat žádnou nevýhodu oproti zavěšení typu pull-rod.
"Během vývoje vozu jsme vyzkoušeli mnoho variant, včetně zavěšení, které loni používal Red Bull, nicméně došli jsme k závěru, že nejlepší bude použít zavěšení push-rod, které jsme používali i loni.
Podařilo se nám nalézt způsob, který na voze zrovna teď není tak viditelný, jak extrémním způsobem zmenšit prostor push-rod zavěšení. To znamená, že můžeme zmenšit velikost v zadní části, takže naše verze je mnohem kompaktnější než předchozí. Věříme, že jsme dosáhli podobné úrovně balíku, jako ostatní."
Ferrari představilo svůj nový vůz včera a hned ho otestovalo při shakedownu na okruhu ve Fioranu (více zde a zde).
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.