Španělská stáj HRT zveřejnila na svých stránkách rozhovor se svým šéfem Colinem Kollesem, který prozradil něco o přípravách v rámci týmu a novém monopostu.
Blíží se první test roku 2011. Můžete nám prozradit nějaké podrobnosti o voze, který budete používat?Colin Kolles: Během prvních testů použijeme auto z roku 2010, a jakmile bude hotové auto pro rok 2011, nasadíme ho. Podle plánu bychom nový vůz chtěli použít během testu v Bahrajnu. Auto pro rok 2011 bude kompletně novým monopostem, bude se jmenovat F111.
Testy ve Španělsku by mohly být velmi dobrou příležitostí pro piloty Hispanie otestovat nové pneumatiky. Co si o tom myslíte?CK: Minulý rok jsme neměli příležitost testovat, tuto sezónu budeme schopni našim pilotům poskytnout příležitost odjet více kilometrů a zvyknout si na pneumatiky Pirelli. Takže ano, španělské testy jsou pro nás velmi důležité.
Josef Král s vozem HRT F110 při loňských testech mladíků v Abú Zabí
Jaké jsou vaše dojmy z dosavadních pokroků u F111? Kdo na něm pracuje?CK: F111 je vyráběn Hispanií pomocí několika skupin inženýrů. Momentálně jich přibližně čtyřicet finalizuje první specifikaci - pod vedením Geoffa Willise jakožto technického ředitele a Paula Whita jako hlavního návrháře.
Co můžete prozradit o jezdeckém složení Hispanie pro rok 2011? Nechystá tým nějaké prohlášení během příštích týdnů?CK: Uvidíme. V několika příštích dnech učiníme několik prohlášení. O druhém pilotovi jsme zatím nerozhodli, protože si chceme být jistí tím, že zvolíme tu nejlepší možnost. Děláme pokroky ve všech oblastech, což je pozitivní. Pracujeme velmi tvrdě a výsledky budou viditelné a velmi brzy o nich řekneme více.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.