Španělská stáj HRT zveřejnila na svých stránkách rozhovor se svým šéfem Colinem Kollesem, který prozradil něco o přípravách v rámci týmu a novém monopostu.
Blíží se první test roku 2011. Můžete nám prozradit nějaké podrobnosti o voze, který budete používat?Colin Kolles: Během prvních testů použijeme auto z roku 2010, a jakmile bude hotové auto pro rok 2011, nasadíme ho. Podle plánu bychom nový vůz chtěli použít během testu v Bahrajnu. Auto pro rok 2011 bude kompletně novým monopostem, bude se jmenovat F111.
Testy ve Španělsku by mohly být velmi dobrou příležitostí pro piloty Hispanie otestovat nové pneumatiky. Co si o tom myslíte?CK: Minulý rok jsme neměli příležitost testovat, tuto sezónu budeme schopni našim pilotům poskytnout příležitost odjet více kilometrů a zvyknout si na pneumatiky Pirelli. Takže ano, španělské testy jsou pro nás velmi důležité.
Josef Král s vozem HRT F110 při loňských testech mladíků v Abú Zabí
Jaké jsou vaše dojmy z dosavadních pokroků u F111? Kdo na něm pracuje?CK: F111 je vyráběn Hispanií pomocí několika skupin inženýrů. Momentálně jich přibližně čtyřicet finalizuje první specifikaci - pod vedením Geoffa Willise jakožto technického ředitele a Paula Whita jako hlavního návrháře.
Co můžete prozradit o jezdeckém složení Hispanie pro rok 2011? Nechystá tým nějaké prohlášení během příštích týdnů?CK: Uvidíme. V několika příštích dnech učiníme několik prohlášení. O druhém pilotovi jsme zatím nerozhodli, protože si chceme být jistí tím, že zvolíme tu nejlepší možnost. Děláme pokroky ve všech oblastech, což je pozitivní. Pracujeme velmi tvrdě a výsledky budou viditelné a velmi brzy o nich řekneme více.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.