Španělská stáj HRT zveřejnila na svých stránkách rozhovor se svým šéfem Colinem Kollesem, který prozradil něco o přípravách v rámci týmu a novém monopostu.
Blíží se první test roku 2011. Můžete nám prozradit nějaké podrobnosti o voze, který budete používat?Colin Kolles: Během prvních testů použijeme auto z roku 2010, a jakmile bude hotové auto pro rok 2011, nasadíme ho. Podle plánu bychom nový vůz chtěli použít během testu v Bahrajnu. Auto pro rok 2011 bude kompletně novým monopostem, bude se jmenovat F111.
Testy ve Španělsku by mohly být velmi dobrou příležitostí pro piloty Hispanie otestovat nové pneumatiky. Co si o tom myslíte?CK: Minulý rok jsme neměli příležitost testovat, tuto sezónu budeme schopni našim pilotům poskytnout příležitost odjet více kilometrů a zvyknout si na pneumatiky Pirelli. Takže ano, španělské testy jsou pro nás velmi důležité.
Josef Král s vozem HRT F110 při loňských testech mladíků v Abú Zabí
Jaké jsou vaše dojmy z dosavadních pokroků u F111? Kdo na něm pracuje?CK: F111 je vyráběn Hispanií pomocí několika skupin inženýrů. Momentálně jich přibližně čtyřicet finalizuje první specifikaci - pod vedením Geoffa Willise jakožto technického ředitele a Paula Whita jako hlavního návrháře.
Co můžete prozradit o jezdeckém složení Hispanie pro rok 2011? Nechystá tým nějaké prohlášení během příštích týdnů?CK: Uvidíme. V několika příštích dnech učiníme několik prohlášení. O druhém pilotovi jsme zatím nerozhodli, protože si chceme být jistí tím, že zvolíme tu nejlepší možnost. Děláme pokroky ve všech oblastech, což je pozitivní. Pracujeme velmi tvrdě a výsledky budou viditelné a velmi brzy o nich řekneme více.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.