Pirelli společně s týmy Formule 1 hledá možnosti, jak testovat pneumatiky s modernějším monopostem, než je současná Toyota TF109.
Italský dodavatel pro vývoj svých nových pneumatik pro sezónu 2011 F1 doposud používá vůz Toyoty z roku 2009. Pro novou generaci vozů a úpravená pravidla však bude třeba pro účely testování použít moderní monopost.
Jednu z možností, která byla ale kvůli nákladům zamítnuta, představovala nabídka Toyoty na úpravu a vývoj vozu TF109 v aerodynamickém tunelu tak, aby lépe odpovídál charakteristikám letošních aut.
Další variantou by bylo testovat s vozem 2011 některého ze současných účastníků šampionátu F1 - týmy se však obávaly výhody, kterou by tím mohl jeden z nich získat.
Zastaralá Toyota TF109 při letošních testech Pirelli v Abú Zabí
Italský Autosprint informuje, že FOTA bude zkoumat dvě možnosti: buď využijí služeb externího týmu, kterému by byl poskytnut některý z letošních monopostů, nebo pro soukromé testy bude Pirelli využívat postupně vozy různých týmů dle dosažených výsledků.
Znamená to, že pokud by si Pirelli naplánovalo sedm testů, využilo by pro ně postupně sedm různých monopostů, přičemž pro první z nich by například byl na základě loňských výsledků vybrán nový monopost Red Bullu RB7, pro druhý McLaren MP4-26 atd.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.