V roce 2011 bychom se mimo jiného měli těšit na KERS, pneumatiky Pirelli a přenastavitelná zadní křídla. Všech 12 týmů tedy mělo náročnou zimu. Pro Lotus, který pro letošek přechází na motory Renault, však byla tato pauza možná ještě trochu více náročná. Nicméně tým doufá, že se jim tvrdá práce vyplatí a budou schopni bojovat uprostřed pole.
Stejně jako další nově příchozí, tedy HRT a Virgin, používal i Lotus v sezoně 2010 motory Cosworth. Ačkoliv tým skončil v bodování mezi týmy na 10. místě, tedy před jeho hlavními rivaly, rozhodl se, že motory Renault pro něj budou lepší i s ohledem na budoucí růst. Speciálně to znamená dodávky převodovek a hydraulických systémů od Red Bull Technology.„Tato zima byla docela složitá, protože jsme uzpůsobovali monopost na motory Renault a navázali jsme nové partnerství s Red Bull Technology, které by nám mělo zajistit převodovky a hydrauliku. Tato změna vyvolala určité komplikace co se týče vývoje nového vozu během zimy, ale už je vše v pořádku,“ říká týmový manažer Graham Watson na oficiálních stránkách týmu.
Pokud se změny vyplatí, tak by se tým mohl posunout tak doprostřed pole. V roce 2010 se etablovali jako nejlepší z nově příchozích týmů, když se jim sice nepodařilo získat nějaký bod, ale maximem je 12. místo Kovalainena v Japonsku a v kvalifikaci 13. místo také Kovalainena v Belgii.„Doufám, že největší rozdíl, který uvidíte, bude náš posun na roštu. Snažíme se o to. Rok 2010 byl brilantní, ale to je celá historie, vše se točí kolem roku 2011. Lidé uvidí jasný pokrok ve všech oblastech,“ pokračuje Watson.
Na krytu motoru Lotusu už letos nápis Cosworth nebude
„Teď je to těžší, protože toho děláme hodně v továrně. Minulý rok byl těžký, ale tento je také těžký, protože všechno děláme interně – designujeme a vyrábíme auto – a samozřejmě lidé potřebují čas, aby se to vykrystalizovalo. Takovému týmu v F1 to může trvat roky, aby si to všechno pořádně sedlo. Myslím, že děláme dobré kroky vpřed a zlepšujeme se,“ dodává optimisticky Watson.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.