V roce 2011 bychom se mimo jiného měli těšit na KERS, pneumatiky Pirelli a přenastavitelná zadní křídla. Všech 12 týmů tedy mělo náročnou zimu. Pro Lotus, který pro letošek přechází na motory Renault, však byla tato pauza možná ještě trochu více náročná. Nicméně tým doufá, že se jim tvrdá práce vyplatí a budou schopni bojovat uprostřed pole.
Stejně jako další nově příchozí, tedy HRT a Virgin, používal i Lotus v sezoně 2010 motory Cosworth. Ačkoliv tým skončil v bodování mezi týmy na 10. místě, tedy před jeho hlavními rivaly, rozhodl se, že motory Renault pro něj budou lepší i s ohledem na budoucí růst. Speciálně to znamená dodávky převodovek a hydraulických systémů od Red Bull Technology.„Tato zima byla docela složitá, protože jsme uzpůsobovali monopost na motory Renault a navázali jsme nové partnerství s Red Bull Technology, které by nám mělo zajistit převodovky a hydrauliku. Tato změna vyvolala určité komplikace co se týče vývoje nového vozu během zimy, ale už je vše v pořádku,“ říká týmový manažer Graham Watson na oficiálních stránkách týmu.
Pokud se změny vyplatí, tak by se tým mohl posunout tak doprostřed pole. V roce 2010 se etablovali jako nejlepší z nově příchozích týmů, když se jim sice nepodařilo získat nějaký bod, ale maximem je 12. místo Kovalainena v Japonsku a v kvalifikaci 13. místo také Kovalainena v Belgii.„Doufám, že největší rozdíl, který uvidíte, bude náš posun na roštu. Snažíme se o to. Rok 2010 byl brilantní, ale to je celá historie, vše se točí kolem roku 2011. Lidé uvidí jasný pokrok ve všech oblastech,“ pokračuje Watson.
Na krytu motoru Lotusu už letos nápis Cosworth nebude
„Teď je to těžší, protože toho děláme hodně v továrně. Minulý rok byl těžký, ale tento je také těžký, protože všechno děláme interně – designujeme a vyrábíme auto – a samozřejmě lidé potřebují čas, aby se to vykrystalizovalo. Takovému týmu v F1 to může trvat roky, aby si to všechno pořádně sedlo. Myslím, že děláme dobré kroky vpřed a zlepšujeme se,“ dodává optimisticky Watson.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.