Bitva o název Lotus se dnes odstane k Nejvyššímu soudu v Londýně. Tony Fernandes upřesnil, o čem konkrétně se bude v pondělí jednat.
Proti sobě budou stát skupina Group Lotus na jedné straně a 1Malaysia Racing Team, který v F1 loni působil jako Lotus Racing a který se letos přejmenoval na Team Lotus, na starně druhé.
Dnes se bude soud zabývat licenční smlouvou, která Fernandesovi umožňovala používat v F1 název Lotus. Bude se jednat o tzv. "Summary judgement" - tedy rozsudek vyhlášený bez jednání. Soud nezasedne veřejně spolu se stranami, které by byly vyslýchány, protože má již všechny důkazy ve spise. Zasedne pouze proto, aby od 15 hod našeho času v jednací síni rozsudek zveřejnil a krátce ústně zdůvodnil.
Případ má na starosti soudce Peter Smith, který v podstatě rozhodne o tom, zda argumenty stojí na pevných základech, nebo je záležitost natolik jasná, že k žádné další právní bitvě ani nedojde (což je však dle odborníků nepravděpodobné).
Fernandes k jednání uvedl: "Mnoho lidí bylo kvůli dnešním případu zmateno. Nebude o názvu Team Lotus a o tom, kdo ho vlastní. Na to dojde až v listopadu, dali jsme to k soudu, aby se to jednou provždy udělalo jasno.
Dnešní jednání se bude týkat zoufalého pokusu Group Lotus využít vlastního jednostranného protizákonného vypovězení licenční dohody s Lotus Racing, aby 1Malaysia nemohl používat název Lotus, což bylo součástí klauzule o ukončení. Pro Team Lotus se tím nic nemění."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.