Bitva o název Lotus se dnes odstane k Nejvyššímu soudu v Londýně. Tony Fernandes upřesnil, o čem konkrétně se bude v pondělí jednat.
Proti sobě budou stát skupina Group Lotus na jedné straně a 1Malaysia Racing Team, který v F1 loni působil jako Lotus Racing a který se letos přejmenoval na Team Lotus, na starně druhé.
Dnes se bude soud zabývat licenční smlouvou, která Fernandesovi umožňovala používat v F1 název Lotus. Bude se jednat o tzv. "Summary judgement" - tedy rozsudek vyhlášený bez jednání. Soud nezasedne veřejně spolu se stranami, které by byly vyslýchány, protože má již všechny důkazy ve spise. Zasedne pouze proto, aby od 15 hod našeho času v jednací síni rozsudek zveřejnil a krátce ústně zdůvodnil.
Případ má na starosti soudce Peter Smith, který v podstatě rozhodne o tom, zda argumenty stojí na pevných základech, nebo je záležitost natolik jasná, že k žádné další právní bitvě ani nedojde (což je však dle odborníků nepravděpodobné).
Fernandes k jednání uvedl: "Mnoho lidí bylo kvůli dnešním případu zmateno. Nebude o názvu Team Lotus a o tom, kdo ho vlastní. Na to dojde až v listopadu, dali jsme to k soudu, aby se to jednou provždy udělalo jasno.
Dnešní jednání se bude týkat zoufalého pokusu Group Lotus využít vlastního jednostranného protizákonného vypovězení licenční dohody s Lotus Racing, aby 1Malaysia nemohl používat název Lotus, což bylo součástí klauzule o ukončení. Pro Team Lotus se tím nic nemění."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.