Spor o název Lotus neslábne, spíše naopak. Mlčení po delší době přerušil šéf Teamu Lotus Tony Fernandes, který dal přes Twitter jasně najevo svůj názor.
"Pojďme si vyjasnit pár věcí," začíná Fernandes: "Založíte zvláštní - od automobilky oddělenou - společnost, abyste automobilku ochránili před nezdary souvisejícími se závoděním. F1 tým Lotusu jde do likvidace. Kupuje ji David Hunt, ale 16 let nezávodí. Tým pak od Davida Hunta kupuje Nasa, Din a Tony."
"Nelišíme se od Rona Dennise z McLarenu. Tím to končí. Ron Dennis nezaložil McLaren - to udělal Bruce McLaren. Proton a [současný šéf Group Lotus] Dany Bahar nezaložili Group Lotus, udělal to Colin Chapman. V čem je rozdíl? Proton vlastní Group Lotus a Din, já a Nasa vlastníme Team Lotus," objasňuje záležitosti související se sporem o název Lotus v F1 Fernandes.
Dále zdůraznil, že sponzoring Lotusu neučinil z vozů Renault z Enstone Lotusy - vozy ostatních týmů se také nejmenují podle svých sponzorů: "Lotus Renault je Renault. Tečka. McLaren je McLaren, a ne Vodafone a Mercedes je Mercedes, nikoliv Petronas Mercedes či vůz Petronas. Tečka."
Fernandes nakonec uvedl, že by bylo mnohem lepší, kdyby všichni pracovali společně jako loni - jenže Dany Bahar se rozhodl jít pro nim, nikoliv opačně. Group Lotus požádala komisi F1 o změnu jména, ale název vozu se nezmění.
"O Davidovi Huntovi toho není moc co říct. Jediné, co na jeho adresu můžu nyní uvést, je to, že on je v tom všem ten nejčestnější člověk. Někdy náladový, ale jeho láska ke jménu Lotus je ohromná," zmiňuje se o Huntovi Fernandes.
Také potvrzuje, že Group Lotus zatím nevlastní ani akcii: "Ne, Proton ani Group Lotus nevlastní nic. Možná někdo z Group Lotus, ale Proton či Group Lotus nikoliv."
Vylučuje zprávy, které se objevily v některých médiích, že by na konci roku mohli soupeřit s Renaultem: "Ne, nebudeme rychlejší než Renault. Ale my jsme tady teprve rok. Než člověk vybuduje celou strukturu, tak to nějaký čas zabere. Pracujeme na tom."
"Ještě o svých pocitech a pravdě týkající se tohoto sporu budu hovořit. Dobro vždy zvítězí!" dodává odhodlaně.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.