Spor o název Lotus neslábne, spíše naopak. Mlčení po delší době přerušil šéf Teamu Lotus Tony Fernandes, který dal přes Twitter jasně najevo svůj názor.
"Pojďme si vyjasnit pár věcí," začíná Fernandes: "Založíte zvláštní - od automobilky oddělenou - společnost, abyste automobilku ochránili před nezdary souvisejícími se závoděním. F1 tým Lotusu jde do likvidace. Kupuje ji David Hunt, ale 16 let nezávodí. Tým pak od Davida Hunta kupuje Nasa, Din a Tony."
"Nelišíme se od Rona Dennise z McLarenu. Tím to končí. Ron Dennis nezaložil McLaren - to udělal Bruce McLaren. Proton a [současný šéf Group Lotus] Dany Bahar nezaložili Group Lotus, udělal to Colin Chapman. V čem je rozdíl? Proton vlastní Group Lotus a Din, já a Nasa vlastníme Team Lotus," objasňuje záležitosti související se sporem o název Lotus v F1 Fernandes.
Dále zdůraznil, že sponzoring Lotusu neučinil z vozů Renault z Enstone Lotusy - vozy ostatních týmů se také nejmenují podle svých sponzorů: "Lotus Renault je Renault. Tečka. McLaren je McLaren, a ne Vodafone a Mercedes je Mercedes, nikoliv Petronas Mercedes či vůz Petronas. Tečka."
Fernandes nakonec uvedl, že by bylo mnohem lepší, kdyby všichni pracovali společně jako loni - jenže Dany Bahar se rozhodl jít pro nim, nikoliv opačně. Group Lotus požádala komisi F1 o změnu jména, ale název vozu se nezmění.
"O Davidovi Huntovi toho není moc co říct. Jediné, co na jeho adresu můžu nyní uvést, je to, že on je v tom všem ten nejčestnější člověk. Někdy náladový, ale jeho láska ke jménu Lotus je ohromná," zmiňuje se o Huntovi Fernandes.
Také potvrzuje, že Group Lotus zatím nevlastní ani akcii: "Ne, Proton ani Group Lotus nevlastní nic. Možná někdo z Group Lotus, ale Proton či Group Lotus nikoliv."
Vylučuje zprávy, které se objevily v některých médiích, že by na konci roku mohli soupeřit s Renaultem: "Ne, nebudeme rychlejší než Renault. Ale my jsme tady teprve rok. Než člověk vybuduje celou strukturu, tak to nějaký čas zabere. Pracujeme na tom."
"Ještě o svých pocitech a pravdě týkající se tohoto sporu budu hovořit. Dobro vždy zvítězí!" dodává odhodlaně.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.