Nico Hülkenberg zatím nemá jisté místo v kokpitu formule jedna pro letošní rok, jedno už je ale jasné: Za Virgin závodit nebude. Jeho manažer si myslí, že na to je mladý Němec příliš dobrý.
Šampion série GP2 a loňský kolega Rubense Barrichella letos nepokračuje ve stáji Williams. Přestože volných míst ve formuli jedna kvapem ubývá, odmítl Hülkenberg nabídku na závodní sedačku. Jeho manažer Willi Weber se domnívá, že Němec má na lepší.
Virgin nabídl Hülkenbergovi místo po di Grassim, které posléze obsadil Jerome d´Ambrosio. „Pro někoho, jako je Nico, který už má za sebou sezónu (v závodním týmu), je toho jen málo, co se může v malém týmu naučit. Měl nabídku od Virginu, která byla velmi příjemná, ale vedle dalšího Němce Tima Glocka, který v týmu už nějaký pátek je, by to byl příliš velký risk,“ vysvětlil německému časopisu Auto Motor und Sport Weber.
Podle manažera bude pro mladého závodníka lepší angažmá ve větším týmu, i kdyby měl pracovat jen jako páteční testovací jezdec. „Uvažovali jsme, jestli si nedáme na rok pauzu. Ale v dnešním světě se tak rychle zapomíná. Takže jsem si řekl, že pro Nica bude lepší být přítomen v dobrém týmu, kde by mohl alespoň o pátcích testovat. To je pro něj ideální alternativa,“ domnívá se Weber.
Hülkenberg si ve Williamsu nevedl špatně, přesto Williams na příští sezónu zaměstnal Pastora Maldonada. Venezuelan přinesl do týmu pořádný balík peněz
Třiadvacetiletý německý závodník je spojován s týmem Force India, který zatím své jezdecké složení neohlásil. K potvrzení či vyvrácení této informace pravděpodobně dojde v nejbližších dnech. Willi Weber se k tomu odmítl vyjádřít. „Nemohu sám nic říct, dokud to není vyhlášené oficiálně,“ uvedl manažer. Rozhodně však odmítá jakékoli angažmá, kde by musel Hülkenberg za možnost závodit sáhnout do své kapsy.
„Odmítám za kokpit pro Nica platit. Když to jednou uděláte, budete už peníze potřebovat pořád, čím dál tím víc. Rychle se to stane vaším image. Raději prodávám výkon. Tenhle kluk je moc dobrý na to, aby si za závodění platil,“ uzavřel rozhodně Weber a zvedl varovný prst. Formule 1 by si podle něj měla dát pozor, aby se nestala dvouvrstvou společností jezdců „skutečných“ a těch placených.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.