Nico Hülkenberg zatím nemá jisté místo v kokpitu formule jedna pro letošní rok, jedno už je ale jasné: Za Virgin závodit nebude. Jeho manažer si myslí, že na to je mladý Němec příliš dobrý.
Šampion série GP2 a loňský kolega Rubense Barrichella letos nepokračuje ve stáji Williams. Přestože volných míst ve formuli jedna kvapem ubývá, odmítl Hülkenberg nabídku na závodní sedačku. Jeho manažer Willi Weber se domnívá, že Němec má na lepší.
Virgin nabídl Hülkenbergovi místo po di Grassim, které posléze obsadil Jerome d´Ambrosio. „Pro někoho, jako je Nico, který už má za sebou sezónu (v závodním týmu), je toho jen málo, co se může v malém týmu naučit. Měl nabídku od Virginu, která byla velmi příjemná, ale vedle dalšího Němce Tima Glocka, který v týmu už nějaký pátek je, by to byl příliš velký risk,“ vysvětlil německému časopisu Auto Motor und Sport Weber.
Podle manažera bude pro mladého závodníka lepší angažmá ve větším týmu, i kdyby měl pracovat jen jako páteční testovací jezdec. „Uvažovali jsme, jestli si nedáme na rok pauzu. Ale v dnešním světě se tak rychle zapomíná. Takže jsem si řekl, že pro Nica bude lepší být přítomen v dobrém týmu, kde by mohl alespoň o pátcích testovat. To je pro něj ideální alternativa,“ domnívá se Weber.
Hülkenberg si ve Williamsu nevedl špatně, přesto Williams na příští sezónu zaměstnal Pastora Maldonada. Venezuelan přinesl do týmu pořádný balík peněz
Třiadvacetiletý německý závodník je spojován s týmem Force India, který zatím své jezdecké složení neohlásil. K potvrzení či vyvrácení této informace pravděpodobně dojde v nejbližších dnech. Willi Weber se k tomu odmítl vyjádřít. „Nemohu sám nic říct, dokud to není vyhlášené oficiálně,“ uvedl manažer. Rozhodně však odmítá jakékoli angažmá, kde by musel Hülkenberg za možnost závodit sáhnout do své kapsy.
„Odmítám za kokpit pro Nica platit. Když to jednou uděláte, budete už peníze potřebovat pořád, čím dál tím víc. Rychle se to stane vaším image. Raději prodávám výkon. Tenhle kluk je moc dobrý na to, aby si za závodění platil,“ uzavřel rozhodně Weber a zvedl varovný prst. Formule 1 by si podle něj měla dát pozor, aby se nestala dvouvrstvou společností jezdců „skutečných“ a těch placených.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.