Michael Schumacher může zajásat - Pirelli od loňského testu v Abú Zabí změnilo konstrukci svých pneumatik: přední budou silnější, což by mohlo více vyhovovat jeho jezdeckému stylu.
Schumi byl přitom jedním z několika pilotů, kteří si na přední pneumatiky loni při testu Pirelli po skončení sezóny stěžovali.
Šéf sportovního oddělení Pirelli Paul Hembery pro Autosport prozradil, že je v návaznosti na získanou zpětnou vazbu od té doby upravili: "Byli jsme požádáni o to, abychom přední pneumatiky udělali o něco silnější, což jsme učinili. Možná jsme při tom narušili vyvážení zadních, k čemuž jsme také dostali podnět. Podařilo se nám to ale během zbývajících testů zlepšit.
Byli jsme požádání o zesílení předních pneumatik, aby poskytovaly preciznější řízení při nájezdu do zatáček a pilot je mohl lépe vnímat. Věříme, že se nám to podařilo. Ukončili jsme také práce na zadních pneumatikách, takže uvidíme, jak si povedou na vozech, které jim budou přizpůsobené."
Pirelli je ochotno v případě požadavků ze strany týmů na změny testovat v pátky před závodními víkendy. Krom toho ale v průběhu sezóny plánují i další vlastní testování: "Budeme se snažit vést paralelní vývojový program, samozřejmě více zaměřený na rok 2012. Máme nějaké nápady, které bychom po čase rádi realizovali, nyní však odpočívají a dojde na ně až během onoho programu," dodává Hembery.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.