Šéf závodního týmu McLarenu Martin Whitmarsh věří, že Lewis Hamilton bude v letošní sezóně po nezdarech v té loňské silnější.
Hamilton sám před časem přiznal, že mu v osobním životě loni nevyšlo vše tak, jak by si přál, což se odrazilo ve výsledcích na trati. Ačkoliv příčinu svých problémů nekonkretizoval, mnozí ji přisuzují rozchodu svým manažerem, kterého mu dělal jeho otec Anthony.
Whitmarsh dle rozhovoru, který poskytl Autosportu, však věří, že letos uvidíme soustředěnějšího a lepšího Lewise, než tomu bylo v minulé sezóně: "Je dobře známo, že měl Lewis několik problémů. Je stále velmi mladým mužem. Myslím, že si hledá svou cestu v závodním i osobním životě a několik věcí ho rozrušilo."
"Tým mohl také odvést lepší práci a piloti samozřejmě také. Všichni jsme mohli odvést lepší práci. Já jsem mohl odvést lepší práci," pokračuje v sebekritice šéf McLarenu.
"Ale celkově si nemyslím, že by Lewis musel být se svou výkonností příliš zklamaný. Odjel některé fantastické závody a všichni víme, že je hvězdou a že k sobě bude náročný."
"Stejně jako byl na sebe náročný Jenson a zklamaný ke konci jeho sezóny, stejně jako já jsem náročný na sebe a výkonnost týmu. To je to, co nás žene kupředu, motivuje a činí nás odhodlanějšími k vítězství v tomto roce."
Co bylo nejdůležitější věcí, kterou se Whitmarsh naučil? "Myslím, že klíčovou lekci z loňského roku bylo, že musíte neustále vyvíjet auto.
Byla to tak těsná, lítá bitva, šampionát, v němž potřebujete každých 14 dní o něco zvýšit výkonnost. Od poloviny roku to bylo o týmu, který získal nejvíce výkonnosti - tahle by se to dalo jednoduše vyjádřit. Oba naši piloti odvedli skvělou práci a já věřím, že ji odvedou v nejbližších letech znovu.
To, co byste si přáli, je sériová výroba vylepšení ve vašem systému - to je vaším cílem, ale někdy to trochu zadrhává.
Možná jsme nebyly tak rázní v naší interpretaci výšky předních křídel jako ostatní, což mělo významný dopad. Byl jsem překvapený některými z oněch věcí, ale nechci si nakonec stěžovat na to, co dělali druzí. Pokud existuje příležitost, musíte ji po svém využít," dodává Whitmarsh.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.