Šéf závodního týmu McLarenu Martin Whitmarsh věří, že Lewis Hamilton bude v letošní sezóně po nezdarech v té loňské silnější.
Hamilton sám před časem přiznal, že mu v osobním životě loni nevyšlo vše tak, jak by si přál, což se odrazilo ve výsledcích na trati. Ačkoliv příčinu svých problémů nekonkretizoval, mnozí ji přisuzují rozchodu svým manažerem, kterého mu dělal jeho otec Anthony.
Whitmarsh dle rozhovoru, který poskytl Autosportu, však věří, že letos uvidíme soustředěnějšího a lepšího Lewise, než tomu bylo v minulé sezóně: "Je dobře známo, že měl Lewis několik problémů. Je stále velmi mladým mužem. Myslím, že si hledá svou cestu v závodním i osobním životě a několik věcí ho rozrušilo."
"Tým mohl také odvést lepší práci a piloti samozřejmě také. Všichni jsme mohli odvést lepší práci. Já jsem mohl odvést lepší práci," pokračuje v sebekritice šéf McLarenu.
"Ale celkově si nemyslím, že by Lewis musel být se svou výkonností příliš zklamaný. Odjel některé fantastické závody a všichni víme, že je hvězdou a že k sobě bude náročný."
"Stejně jako byl na sebe náročný Jenson a zklamaný ke konci jeho sezóny, stejně jako já jsem náročný na sebe a výkonnost týmu. To je to, co nás žene kupředu, motivuje a činí nás odhodlanějšími k vítězství v tomto roce."
Co bylo nejdůležitější věcí, kterou se Whitmarsh naučil? "Myslím, že klíčovou lekci z loňského roku bylo, že musíte neustále vyvíjet auto.
Byla to tak těsná, lítá bitva, šampionát, v němž potřebujete každých 14 dní o něco zvýšit výkonnost. Od poloviny roku to bylo o týmu, který získal nejvíce výkonnosti - tahle by se to dalo jednoduše vyjádřit. Oba naši piloti odvedli skvělou práci a já věřím, že ji odvedou v nejbližších letech znovu.
To, co byste si přáli, je sériová výroba vylepšení ve vašem systému - to je vaším cílem, ale někdy to trochu zadrhává.
Možná jsme nebyly tak rázní v naší interpretaci výšky předních křídel jako ostatní, což mělo významný dopad. Byl jsem překvapený některými z oněch věcí, ale nechci si nakonec stěžovat na to, co dělali druzí. Pokud existuje příležitost, musíte ji po svém využít," dodává Whitmarsh.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.