Šéf závodního týmu McLarenu Martin Whitmarsh věří, že Lewis Hamilton bude v letošní sezóně po nezdarech v té loňské silnější.
Hamilton sám před časem přiznal, že mu v osobním životě loni nevyšlo vše tak, jak by si přál, což se odrazilo ve výsledcích na trati. Ačkoliv příčinu svých problémů nekonkretizoval, mnozí ji přisuzují rozchodu svým manažerem, kterého mu dělal jeho otec Anthony.
Whitmarsh dle rozhovoru, který poskytl Autosportu, však věří, že letos uvidíme soustředěnějšího a lepšího Lewise, než tomu bylo v minulé sezóně: "Je dobře známo, že měl Lewis několik problémů. Je stále velmi mladým mužem. Myslím, že si hledá svou cestu v závodním i osobním životě a několik věcí ho rozrušilo."
"Tým mohl také odvést lepší práci a piloti samozřejmě také. Všichni jsme mohli odvést lepší práci. Já jsem mohl odvést lepší práci," pokračuje v sebekritice šéf McLarenu.
"Ale celkově si nemyslím, že by Lewis musel být se svou výkonností příliš zklamaný. Odjel některé fantastické závody a všichni víme, že je hvězdou a že k sobě bude náročný."
"Stejně jako byl na sebe náročný Jenson a zklamaný ke konci jeho sezóny, stejně jako já jsem náročný na sebe a výkonnost týmu. To je to, co nás žene kupředu, motivuje a činí nás odhodlanějšími k vítězství v tomto roce."
Co bylo nejdůležitější věcí, kterou se Whitmarsh naučil? "Myslím, že klíčovou lekci z loňského roku bylo, že musíte neustále vyvíjet auto.
Byla to tak těsná, lítá bitva, šampionát, v němž potřebujete každých 14 dní o něco zvýšit výkonnost. Od poloviny roku to bylo o týmu, který získal nejvíce výkonnosti - tahle by se to dalo jednoduše vyjádřit. Oba naši piloti odvedli skvělou práci a já věřím, že ji odvedou v nejbližších letech znovu.
To, co byste si přáli, je sériová výroba vylepšení ve vašem systému - to je vaším cílem, ale někdy to trochu zadrhává.
Možná jsme nebyly tak rázní v naší interpretaci výšky předních křídel jako ostatní, což mělo významný dopad. Byl jsem překvapený některými z oněch věcí, ale nechci si nakonec stěžovat na to, co dělali druzí. Pokud existuje příležitost, musíte ji po svém využít," dodává Whitmarsh.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.