Podle šéfa McLarenu, Martina Whitmarshe, je jezdecká sestava Lewis Hamilton a Jenson Button nejlepší z celé F1. Zatímco dva hlavní konkurenti stříbrných v roce 2010, Red Bull a Ferrari, zažili během roku problémy mezi jezdci, u McLarenu nic podobného nevzniklo. Oba jezdci se svými výkony naopak tlačili vpřed.
I když se McLarenu nepodařilo v loňské sezoně splnit hlavní cíl, kterým byl zisk titulu mistra světa, dokázala britská stáj zvítězit v pěti závodech a Hamilton byl v boji o titul až do posledního závodu v Abú Zabí.
„Myslím, že bez pochyby můžeme označit jezdeckou sestavu McLarenu jako nejsilnější ve startovním poli. Myslím, že nám Lewise a Jensona může závidět každý tým včetně Red Bullu, Mercedesu a Ferrari,“ řekl pro oficiální stránky Formule 1 Whitmarsh.
„Jsou opravdovými přáteli a dobře spolu spolupracují. Reprezentují opravdu ideální jezdeckou dvojici. Oba mají skvělou výkonnost. Kombinují v sobě zdravou agresivitu, vyzrálé chápání a také závodnickou taktiku. Nejenže byli oba jezdci během roku rychlí, ale také dokázali, že jsou dobrými závodníky.“
„Jen velmi těžko by za vás mohli jezdit dva tak špičkoví jezdci, kdyby zde byla pravděpodobnost, že by mohlo dojít k týmové režii. Kdyby si nebyli jistí, že budou mít v týmu stejné postavení, tak bychom si jejich služby nikdy nemohli zajistit,“ odkazuje Whitmarsh na skutečnost, že McLaren zásadně týmovou režii nepoužívá.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.