Šéf Group Lotus Dany Bahar pro BBC prohlásil, že právní spor mezi jeho společností a Fernandesovým Team Lotus se může vyřešit mimo návštěvu soudů. S nikým ze svých protivníků však nehovořil.
"Když jsem nastoupil s novým managementem, měli jsme vlastní nápady a plány a není to ničí chyba - ani akcionářů, ani pana Fernandese," uvádí Bahar.
"Máme jasnou vizi, kudy se v budoucnu ubírat. Jako s každým obchodním vztahem stavíte na dobrých podmínkách a pokud se zdá, že to je výhodné pro obě strany, pokračujete. Pokud ne, končíte - je to jako s manželstvím. A tento vztah se ukázal jako neúspěšný," filozofuje šéf Group Lotus, který prohlašuje, že má podporu akcionářů (tedy mateřské státní automobilky Proton) pro soudní bitvu.
Je sice hezké, že se bude snažit vyhout soudnímu jednání, přesto by ale zůstal viset otazník nad protiprávním vypovězením pětileté licenční dohody na používání jména Lotus, kterou Proton loni s Fernandesem uzavřel.
Dany Bahar s herečkou Demi Moore
Jak to vidí druhá strana? Podle Fernandese se během posledních několika týdnů nic nového neudálo a nechápe, jak si může Bahar myslet, že se něco změnilo: "Může doufat v nějaké vyrovnání, momentálně však žádné přijatelné nevidím."
Výkonný ředitel Team Lotus Riad Asmat dnes upozornil na rozdíl mezi dvěma Lotusy: "My jsme konstruktéři, nikoliv sponzoři. Je to naprosto jasné, na roštu budou dva vozy Team Lotus a dva Renaulty, u nichž je jako konstruktor veden Renault. Ty se Lotus se je rozhodl z nějakého důvod sponzorovat."
A také potvrdil, že Bahar se je kvůli snaze mimosoudně se dohodnout dodnes nekontaktoval: "Nic nám nedali najevo - dosud jsme s nimi nehovořili."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.