Šéf Group Lotus Dany Bahar pro BBC prohlásil, že právní spor mezi jeho společností a Fernandesovým Team Lotus se může vyřešit mimo návštěvu soudů. S nikým ze svých protivníků však nehovořil.
"Když jsem nastoupil s novým managementem, měli jsme vlastní nápady a plány a není to ničí chyba - ani akcionářů, ani pana Fernandese," uvádí Bahar.
"Máme jasnou vizi, kudy se v budoucnu ubírat. Jako s každým obchodním vztahem stavíte na dobrých podmínkách a pokud se zdá, že to je výhodné pro obě strany, pokračujete. Pokud ne, končíte - je to jako s manželstvím. A tento vztah se ukázal jako neúspěšný," filozofuje šéf Group Lotus, který prohlašuje, že má podporu akcionářů (tedy mateřské státní automobilky Proton) pro soudní bitvu.
Je sice hezké, že se bude snažit vyhout soudnímu jednání, přesto by ale zůstal viset otazník nad protiprávním vypovězením pětileté licenční dohody na používání jména Lotus, kterou Proton loni s Fernandesem uzavřel.
Dany Bahar s herečkou Demi Moore
Jak to vidí druhá strana? Podle Fernandese se během posledních několika týdnů nic nového neudálo a nechápe, jak si může Bahar myslet, že se něco změnilo: "Může doufat v nějaké vyrovnání, momentálně však žádné přijatelné nevidím."
Výkonný ředitel Team Lotus Riad Asmat dnes upozornil na rozdíl mezi dvěma Lotusy: "My jsme konstruktéři, nikoliv sponzoři. Je to naprosto jasné, na roštu budou dva vozy Team Lotus a dva Renaulty, u nichž je jako konstruktor veden Renault. Ty se Lotus se je rozhodl z nějakého důvod sponzorovat."
A také potvrdil, že Bahar se je kvůli snaze mimosoudně se dohodnout dodnes nekontaktoval: "Nic nám nedali najevo - dosud jsme s nimi nehovořili."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.