Rezervní pilot McLarenu Gary Paffett pro Autosport blíže popisuje okolnosti rozhodnutí týmu odložit testování nového vozu. Rozhodnutí podle něj padlo již dávno.
Tým oznámil, že nový monopost MP4-26 představí v Berlíně až 4. února, tj. den po skončení prvního předsezónního testování ve Valencii, kde má McLaren použít loňské šasi kvůli srovnání výkonností pneumatik Pirelli.
Podle Paffetta McLaren toto rozhodnutí plánoval již několik měsíců předem: "Podívali jsme se na testování a velmi brzy jsme se rozhodli, že jej nevezmeme k prvnímu testu - nejsme tedy pozadu za původním plánem, jen zkrátka nevyjede při prvním testování.
Využijeme prvního testu k nasazení pneumatik Pirelli na staré auto. Kluci ho dobře znají, když tedy na pneumatikách Pirelli dokážou jezdit se starým autem, budou si moci udělat představu o tom, jak na tom pneumatiky jsou. O to na dráze opravdu půjde."
Gary Paffett s McLarenem MP4-25 při loňských testech v Abú Zabí
Na výstavě Autosportu dnes také vysvětlil, že MP4-25 ve Valencii nebude obsahovat díly navržené pro rok 2011, budou pouze jemně upraven tak, aby více odpovídal letošním pravidlům.
"Pokusíme se simulovat úroveň přítlaku, kterou budeme mít [v roce 2011] a která bude samozřejmě o něco nižší kvůli [zákazu] dvojitých difuzorů. Se starým vozem se jí budeme snažit co nejvíce přiblížit."
Lewis Hamilton - rovněž s loňským vozem MP4-25 v Abú Zabí
Paffett rovněž odhalil, že sám bude mít na předsezónním testování svůj podíl: "Odjedu ve Valencii jeden den, tedy se starým vozem. S novým vozem budou po všechny dny testovat závodní piloti.
Já s novým vozem provedu test aerodynamiky, aby vše sedělo a bylo v pořádku. Testování je však tak omezeno, že závodní piloti potřebují strávit ve voze všechen dostupný, aby si jej dokázali přizpůsobit," dodává.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.