Rezervní pilot McLarenu Gary Paffett pro Autosport blíže popisuje okolnosti rozhodnutí týmu odložit testování nového vozu. Rozhodnutí podle něj padlo již dávno.
Tým oznámil, že nový monopost MP4-26 představí v Berlíně až 4. února, tj. den po skončení prvního předsezónního testování ve Valencii, kde má McLaren použít loňské šasi kvůli srovnání výkonností pneumatik Pirelli.
Podle Paffetta McLaren toto rozhodnutí plánoval již několik měsíců předem: "Podívali jsme se na testování a velmi brzy jsme se rozhodli, že jej nevezmeme k prvnímu testu - nejsme tedy pozadu za původním plánem, jen zkrátka nevyjede při prvním testování.
Využijeme prvního testu k nasazení pneumatik Pirelli na staré auto. Kluci ho dobře znají, když tedy na pneumatikách Pirelli dokážou jezdit se starým autem, budou si moci udělat představu o tom, jak na tom pneumatiky jsou. O to na dráze opravdu půjde."
Gary Paffett s McLarenem MP4-25 při loňských testech v Abú Zabí
Na výstavě Autosportu dnes také vysvětlil, že MP4-25 ve Valencii nebude obsahovat díly navržené pro rok 2011, budou pouze jemně upraven tak, aby více odpovídal letošním pravidlům.
"Pokusíme se simulovat úroveň přítlaku, kterou budeme mít [v roce 2011] a která bude samozřejmě o něco nižší kvůli [zákazu] dvojitých difuzorů. Se starým vozem se jí budeme snažit co nejvíce přiblížit."
Lewis Hamilton - rovněž s loňským vozem MP4-25 v Abú Zabí
Paffett rovněž odhalil, že sám bude mít na předsezónním testování svůj podíl: "Odjedu ve Valencii jeden den, tedy se starým vozem. S novým vozem budou po všechny dny testovat závodní piloti.
Já s novým vozem provedu test aerodynamiky, aby vše sedělo a bylo v pořádku. Testování je však tak omezeno, že závodní piloti potřebují strávit ve voze všechen dostupný, aby si jej dokázali přizpůsobit," dodává.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.