Rezervní pilot McLarenu Gary Paffett pro Autosport blíže popisuje okolnosti rozhodnutí týmu odložit testování nového vozu. Rozhodnutí podle něj padlo již dávno.
Tým oznámil, že nový monopost MP4-26 představí v Berlíně až 4. února, tj. den po skončení prvního předsezónního testování ve Valencii, kde má McLaren použít loňské šasi kvůli srovnání výkonností pneumatik Pirelli.
Podle Paffetta McLaren toto rozhodnutí plánoval již několik měsíců předem: "Podívali jsme se na testování a velmi brzy jsme se rozhodli, že jej nevezmeme k prvnímu testu - nejsme tedy pozadu za původním plánem, jen zkrátka nevyjede při prvním testování.
Využijeme prvního testu k nasazení pneumatik Pirelli na staré auto. Kluci ho dobře znají, když tedy na pneumatikách Pirelli dokážou jezdit se starým autem, budou si moci udělat představu o tom, jak na tom pneumatiky jsou. O to na dráze opravdu půjde."
Gary Paffett s McLarenem MP4-25 při loňských testech v Abú Zabí
Na výstavě Autosportu dnes také vysvětlil, že MP4-25 ve Valencii nebude obsahovat díly navržené pro rok 2011, budou pouze jemně upraven tak, aby více odpovídal letošním pravidlům.
"Pokusíme se simulovat úroveň přítlaku, kterou budeme mít [v roce 2011] a která bude samozřejmě o něco nižší kvůli [zákazu] dvojitých difuzorů. Se starým vozem se jí budeme snažit co nejvíce přiblížit."
Lewis Hamilton - rovněž s loňským vozem MP4-25 v Abú Zabí
Paffett rovněž odhalil, že sám bude mít na předsezónním testování svůj podíl: "Odjedu ve Valencii jeden den, tedy se starým vozem. S novým vozem budou po všechny dny testovat závodní piloti.
Já s novým vozem provedu test aerodynamiky, aby vše sedělo a bylo v pořádku. Testování je však tak omezeno, že závodní piloti potřebují strávit ve voze všechen dostupný, aby si jej dokázali přizpůsobit," dodává.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.