Sportovní šéf Mercedesu, Norbert Haug, má o svých jezdcích vysoké mínění. Pokud by měl Mercedes letos lepší auto, mohly by přijít i výsledky.
V minulé sezoně se po delší době opět na startu objevil tovární tým Mercedesu, jen toužené výsledky se nedostavily. Jak Michael Schumacher, tak i Nico Rosberg se s tím těžko smiřovali, jen Rosbergovi se podařilo dostat se se stříbrným šípem W01 až na stupně vítězů.
I přes průměrný bodový příděl na kontech svých jezdců je sportovní šéf Mercedesu, Norbert Haug, se svými piloty spokojen. „Kdybych nebyl přesvědčen o kvalitách Michaela, tak by u nás už nejezdil, stejně tak Nico. Myslím, že Nico je jedním z nejrychlejších jezdců v poli. Možná, že je tím nejrychlejším, těžko říct. Celý rok předváděl skvělé výkony,“ říká Haug.
„V Monaku byl Nico v situaci, kdy by s lepší startovní pozicí mohl bojovat o vítězství. V Jižní Koreji byl až po nehodu, kterou nezavinil, také na cestě k nejvyššímu stupínku. Bylo toho více.“
„Celkově bylo naše auto trochu pomalé. Počítali jsme, že budeme bojovat mezi nejrychlejšími, nakonec jsme bojovali spíše o body. Teď musíme udělat další krůček,“ říká 58letý Němec.
Nové výzvy by člověk měl plnit odpočatý – zimní pauza se pomalu chýlí ke konci. „Kolem Vánoc a začátku roku byl nějaký čas na relaxování. Bylo to docela dobré, dále během roku to už nebude možné,“ říká Haug, který zažil “takových 20 dní klidu.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.