Sportovní šéf Mercedesu, Norbert Haug, má o svých jezdcích vysoké mínění. Pokud by měl Mercedes letos lepší auto, mohly by přijít i výsledky.
V minulé sezoně se po delší době opět na startu objevil tovární tým Mercedesu, jen toužené výsledky se nedostavily. Jak Michael Schumacher, tak i Nico Rosberg se s tím těžko smiřovali, jen Rosbergovi se podařilo dostat se se stříbrným šípem W01 až na stupně vítězů.
I přes průměrný bodový příděl na kontech svých jezdců je sportovní šéf Mercedesu, Norbert Haug, se svými piloty spokojen. „Kdybych nebyl přesvědčen o kvalitách Michaela, tak by u nás už nejezdil, stejně tak Nico. Myslím, že Nico je jedním z nejrychlejších jezdců v poli. Možná, že je tím nejrychlejším, těžko říct. Celý rok předváděl skvělé výkony,“ říká Haug.
„V Monaku byl Nico v situaci, kdy by s lepší startovní pozicí mohl bojovat o vítězství. V Jižní Koreji byl až po nehodu, kterou nezavinil, také na cestě k nejvyššímu stupínku. Bylo toho více.“
„Celkově bylo naše auto trochu pomalé. Počítali jsme, že budeme bojovat mezi nejrychlejšími, nakonec jsme bojovali spíše o body. Teď musíme udělat další krůček,“ říká 58letý Němec.
Nové výzvy by člověk měl plnit odpočatý – zimní pauza se pomalu chýlí ke konci. „Kolem Vánoc a začátku roku byl nějaký čas na relaxování. Bylo to docela dobré, dále během roku to už nebude možné,“ říká Haug, který zažil “takových 20 dní klidu.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.