Paddy Lowe, který má v McLarenu na starosti vývoj letošního vozu MP4-26 věří, že FIA pomocí pravidel zajistí v roce 2011 správné fungování technické novinky - nastavitelného zadního křídla.
Ačkoliv se Stefano Domenicali vyjádřil v Dolomitech skepticky na adresu této novinky (předjíždění může být příliš snadné na to, aby bylo vzrušující), Lowe jí je nadšený.
Podle něj bude nastavitelné zadní křídlo fungovat lépe než nastavitelné přední křídlo - koncept, který podle něj během uplynulých dvou let selhal: "Ano, určitě - bude to mít mnohem větší pákový efekt.
Nastavování předního křídla, které bylo představeno v pravidlech díky OWG [Pracovní skupině pro předjíždění] v roce 2009, bylo vskutku zamýšleno pouze jako mírná úprava, jež měla pomoci jezdcům nastavit vyvážení vozu v aerodynamickém stínu za druhým vozem, který se snažili předjet.
Byl jsem členem OWG, vlastně jsme to představili kvůli tomu, že jsme si dělali starosti, zda jsme něco neudělali špatně a zda vozy nebudou příliš špatně vyvážené při těsném následování vozů, kdy by mohly trpět přetáčivostí.
Jak se ukázalo, nikdo za tímto účelem přední křídlo vůbec nepoužíval. Proto jsme se loni všichni shodli, že se jej v rámci jednoduchosti a úspory nákladů zbavíme. Bude to trochu náročnější z hlediska vyvážení, protože nyní budeme moci veškeré úpravy předního křídla dělat pouze v boxech."
Ačkoliv týmy během předsezónních testů budou mít spoustu práce s vyladěním zadních křídel a FIA bude muset upřesnit sportovní pravidla pro jejich používání, Lowe věří, že to nepotrvá dlouho, než se vše správně vyladí.
"Jedním z nástrojů, kterými to FIA bude moci na každém okruhu řídit, je stanovení bodů na rovinkách, kde budete moci zmáčknout tlačítko - například to budete moci učinit 300 metrů před brzdným bodem na konci rovinky.
FIA má ve své moci vymezit jeho využití, proto to bude mít smysl. Potrvá to jeden či dva závody, než se to ustálí. Mohou však prodlužovat či zkracovat délku na rovinkách [kdy jej piloti budou moci aktivovat]. Takže je tady prostor pro práci s touto novinkou tak, aby fungovala, jak jsme zamýšleli," dodává Lowe.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.