Paddy Lowe, který má v McLarenu na starosti vývoj letošního vozu MP4-26 věří, že FIA pomocí pravidel zajistí v roce 2011 správné fungování technické novinky - nastavitelného zadního křídla.
Ačkoliv se Stefano Domenicali vyjádřil v Dolomitech skepticky na adresu této novinky (předjíždění může být příliš snadné na to, aby bylo vzrušující), Lowe jí je nadšený.
Podle něj bude nastavitelné zadní křídlo fungovat lépe než nastavitelné přední křídlo - koncept, který podle něj během uplynulých dvou let selhal: "Ano, určitě - bude to mít mnohem větší pákový efekt.
Nastavování předního křídla, které bylo představeno v pravidlech díky OWG [Pracovní skupině pro předjíždění] v roce 2009, bylo vskutku zamýšleno pouze jako mírná úprava, jež měla pomoci jezdcům nastavit vyvážení vozu v aerodynamickém stínu za druhým vozem, který se snažili předjet.
Byl jsem členem OWG, vlastně jsme to představili kvůli tomu, že jsme si dělali starosti, zda jsme něco neudělali špatně a zda vozy nebudou příliš špatně vyvážené při těsném následování vozů, kdy by mohly trpět přetáčivostí.
Jak se ukázalo, nikdo za tímto účelem přední křídlo vůbec nepoužíval. Proto jsme se loni všichni shodli, že se jej v rámci jednoduchosti a úspory nákladů zbavíme. Bude to trochu náročnější z hlediska vyvážení, protože nyní budeme moci veškeré úpravy předního křídla dělat pouze v boxech."
Ačkoliv týmy během předsezónních testů budou mít spoustu práce s vyladěním zadních křídel a FIA bude muset upřesnit sportovní pravidla pro jejich používání, Lowe věří, že to nepotrvá dlouho, než se vše správně vyladí.
"Jedním z nástrojů, kterými to FIA bude moci na každém okruhu řídit, je stanovení bodů na rovinkách, kde budete moci zmáčknout tlačítko - například to budete moci učinit 300 metrů před brzdným bodem na konci rovinky.
FIA má ve své moci vymezit jeho využití, proto to bude mít smysl. Potrvá to jeden či dva závody, než se to ustálí. Mohou však prodlužovat či zkracovat délku na rovinkách [kdy jej piloti budou moci aktivovat]. Takže je tady prostor pro práci s touto novinkou tak, aby fungovala, jak jsme zamýšleli," dodává Lowe.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.