Zahájení předsezonního testování není podle McLarenu žádným rizikem a jejich nový vůz MP4-26 nebude trpět dětskými nemocemi.
MP4-26 by měl být představen 4. února - po prvním kole oficiálních testů ve Španělsku. Znamená to, že McLaren se s novým vozem zúčastní pouze třech testování před první Velkou cenou Bahrajnu, která je plánována na 13. března.
"Jsme si docela jisti, že dosáhneme požadované spolehlivosti," uvedl ředitel konstrukce Paddy Lowe. V podobném duchu se vyjádřil i šéf týmu Martin Whitmarsh: rozhodnutí odložit testování MP4-26 má pomoci k tomu, aby Jenson Button s Lewisem Hamiltonem pro Bahrajn dostali "nejlepší možný balík."
Britský tým tedy do prvního testu na okruhu Ricarda Torma ve Valencii od 1. do 3. února nasadí šasi z loňského roku s drobnými úpravami a několika novými díly, zatímco jeho velcí rivalové - Red Bull a Ferrari - odhalí své nové modely již před zahájením tohoto testu.
Red Bull loni také nenasadil svůj vůz RB6 do prvního testu, ale během prvních závodů ho postihly problémy se spolehlivostí: Sebastian Vettel přišel o vedení v Bahrajnu po problému se svíčkou v motoru a v Austrálii odstoupil kvůli problému s předním kolem.
Lowe je však optimistou: díky pečlivému testování v továrně podle něj nehrozí, že by se v prvním závodu sezóny objevily vážnější dětské nemoci: "Je to vždy o vyvážení mezi tím, kolik kilometrů ujedete kvůli spolehlivosti a kolik kvůli nastavení nového vozu.
Pak musíte zvolit kompromis mezi časem stráveným vývojem v laboratoři, v aerodynamickém tunelu a v kanceláři. Z pohledu spolehlivosti se trávím stále více času v laboratoři, typicky na dynamometru, aby byly prověřeny hlavní mechanické systémy vozu.
Více si věříme, že vyjedeme se spolehlivým balíkem, aniž bychom museli odjet tisíce a tisíce kilometrů na trati. Během velké vzdálenosti se vždy něco naučíte, je to však něco za něco."
Kvůli technickým změnám v pravidlech je podle něj těžké hodnotit úroveň jejich vývoj ve srovnání s konkurencí: "Je to stresující období pro všechny konstruktéry do první kvalifikace na první závod - tehdy opravdu pochopíte, jak na tom jste.
Nikdo nemá žádnou referenci, jaká je požadovaná absolutní úroveň výkonnosti. S tím, co děláme my, si věříme. Tým během zimy pracoval dobře a myslím si, že máme dobré auto - ale tak to bude zřejmě i s našimi konkurenty.
Máme nějaká očekávání týkající se úrovně požadované výkonnosti a kvůli ní budeme na trati. Ale až čas ukáže, jestli byla dostatečná," dodává Lowe.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.