Nový vůz stáje McLaren – Mercedes s označením MP4–26 se poprvé představí veřejnosti 4. února v Berlíně. Ve Valencii tedy začne s přechodným vozem MP4-25, na kterém však budou otestovány nové díly pro letošní sezónu.
Britská stáj McLaren – Mercedes se rozhodla, že nový vůz McLaren MP4-26 představí 4. února na neobyklém místě - v Berlíně - hned po první části zimních testů, které jsou naplánované do Valencie na začátek února. Podle časopisu Autosport, McLaren do Valencie přiveze hybridní verzi vozu MP4-25 se kterým absolvoval sezonu 2010.
Samotný tým se odmítl vyjádřit k dané situaci, ale je zřejmé, že vůz MP4-25, s nímž bude tým ve Valencii 1. - 3. února testovat, bude osazen vývojovými prvky a aerodynamickými díly pro letošní monopost MP4-26.
Hamilton při výrobě sedačky v novém McLarenu MP4-26
Takovýto krok lze chápat jako efektivní mezičlánek, mezi testy v aerodynamickém tunelu a maximálním možným počtem ujetých kilometru na nových pneumatikách Pirelli. Tým bude moci získat cennou zpětnou vazbu a ověří si, jak ovlivní nové pneumatiky nastavení a vlastnosti vozu, o kterém mají dostatek údajů.
Cílem prvního testu, bude získaní velkého množství dat tak, aby se využilo všech dostupných možnosti k lepšímu pochopení fungování vozu. Pirelli doveze k testům širokou škálu pneumatik, ne pouze čtyři druhy, jako Bridgestone před rokem. Bude proto velmi důležité mít spolehlivý vůz, který by odkroužil co nejvíce kol a nasbíral maximální množství dat.
Stáji z Wokingu to také umožní strávit více času v aerodynamickému tunelu. Red Bull se loni odhodlal k podobnému kroku a vyplatilo se mu to. I Force India tehdy použila stejnou taktiku - rovněž úspěšně. "Fungovalo to," vzpomíná začátek sezóny 2009 Dominic Harlow, který u Force Indie zastává podobnou roli jako nyní Pat Fry u Ferrari (Head of Circuit Engineering - šéf vývoje na dráze). Vůz VJM03 byl od počátku sezóny rychlý, ale s postupem času jeho výkonnost slábla.
McLaren není jediný tým, který se rozhodl přivést k prvním testům starší vůz. K podobnému kroku sáhly i týmy Force India, Virgin a HRT. Red Bull, který nestihl první testy v loňském roce, se usilovné snaží, aby byl nový vůz ve Valencii na trati.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.