Šéf HRT Colin Kolles tvrdí, že nevidí žádný důvod, proč by jeho tým neměl učinit významný výkonnostní krok vpřed poté, co úspěšně přečkal nástrahy prvního roku v F1.
Protože tým neplnil své finanční závazky vůči Toyotě, sešlo z nadějné spolupráce a možnosti získat vylepšený monopost TF110. Ke slovu se tedy dostal technický ředitel HRT Geoff Willis, pod jehož vedením vzniká nový monopost Hispanie.
"Auto vypadá úplně jinak, je více rozvinuté a vylepšené," uvádí pro Autosport Kolles. "Máme samozřejmě zadní část Williamsu s jejich hydraulikou a motor Cosworth. Tento balík se byl schopen loni kvalifikovat mezi 10 nejlepšími, takže nemůže být tak špatný. Nebude naší slabinou."
"Doufám, že budeme moci vylepšit aerodynamický balík. Vůz samozřejmě nebude v prvním závodě na čele - ačkoliv v F1 byste nikdy neměli říkat nikdy. Musíme však být realisté a tvrdě pracovat," pokračuje šéf HRT.
Potvrzuje, že tým nastoupí k předsezónním testům s vozem z loňského roku: "Během testů ve Valencii budeme jezdit se starým vozem a pak možná nasadíme přechodnou verzi. Doufáme, že s novým vozem budeme jezdit co nejdříve - jakmile to bude možné."
Na dotaz, zda podle něj Willis má vše potřebné pro to, aby HRT učinilo velký pokrok, Kolles vyhýbavě odpověděl: "Ne - inženýr nemá nikdy vše, co potřebuje. Chce samozřejmě víc, my všichni se chceme více zlepšit. Jsme malým týmem a snažíme se odvést lepší práci."
Hispania dnes potvrdila svého prvního pilota - Naraina Karthikeyana, který s sebou přinese nezanedbatelný balík peněz díky svému sponzorovi - indické skupině Tata Group. A byť tým potřebuje peníze, podle Kollese na tom nejsou o nic hůře, než některé jiné týmy letošní sezóny.
"Myslím, že byste se měli podívat na ostatní, ale podle mě máme menší problémy než oni. Každý tým potřebuje sponzory a peníze, aby se zlepšil a mohl závodit. Je to naprosto normální a každodenní boj. Situace během uplynulých 24 měsíců samozřejmě nebyla jednoduchá. Každá však musí odvádět co nejlépe svou práci a bojovat o to, aby přežil," dodává Kolles.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.