Šéf HRT Colin Kolles tvrdí, že nevidí žádný důvod, proč by jeho tým neměl učinit významný výkonnostní krok vpřed poté, co úspěšně přečkal nástrahy prvního roku v F1.
Protože tým neplnil své finanční závazky vůči Toyotě, sešlo z nadějné spolupráce a možnosti získat vylepšený monopost TF110. Ke slovu se tedy dostal technický ředitel HRT Geoff Willis, pod jehož vedením vzniká nový monopost Hispanie.
"Auto vypadá úplně jinak, je více rozvinuté a vylepšené," uvádí pro Autosport Kolles. "Máme samozřejmě zadní část Williamsu s jejich hydraulikou a motor Cosworth. Tento balík se byl schopen loni kvalifikovat mezi 10 nejlepšími, takže nemůže být tak špatný. Nebude naší slabinou."
"Doufám, že budeme moci vylepšit aerodynamický balík. Vůz samozřejmě nebude v prvním závodě na čele - ačkoliv v F1 byste nikdy neměli říkat nikdy. Musíme však být realisté a tvrdě pracovat," pokračuje šéf HRT.
Potvrzuje, že tým nastoupí k předsezónním testům s vozem z loňského roku: "Během testů ve Valencii budeme jezdit se starým vozem a pak možná nasadíme přechodnou verzi. Doufáme, že s novým vozem budeme jezdit co nejdříve - jakmile to bude možné."
Na dotaz, zda podle něj Willis má vše potřebné pro to, aby HRT učinilo velký pokrok, Kolles vyhýbavě odpověděl: "Ne - inženýr nemá nikdy vše, co potřebuje. Chce samozřejmě víc, my všichni se chceme více zlepšit. Jsme malým týmem a snažíme se odvést lepší práci."
Hispania dnes potvrdila svého prvního pilota - Naraina Karthikeyana, který s sebou přinese nezanedbatelný balík peněz díky svému sponzorovi - indické skupině Tata Group. A byť tým potřebuje peníze, podle Kollese na tom nejsou o nic hůře, než některé jiné týmy letošní sezóny.
"Myslím, že byste se měli podívat na ostatní, ale podle mě máme menší problémy než oni. Každý tým potřebuje sponzory a peníze, aby se zlepšil a mohl závodit. Je to naprosto normální a každodenní boj. Situace během uplynulých 24 měsíců samozřejmě nebyla jednoduchá. Každá však musí odvádět co nejlépe svou práci a bojovat o to, aby přežil," dodává Kolles.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.