Šéf HRT Colin Kolles tvrdí, že nevidí žádný důvod, proč by jeho tým neměl učinit významný výkonnostní krok vpřed poté, co úspěšně přečkal nástrahy prvního roku v F1.
Protože tým neplnil své finanční závazky vůči Toyotě, sešlo z nadějné spolupráce a možnosti získat vylepšený monopost TF110. Ke slovu se tedy dostal technický ředitel HRT Geoff Willis, pod jehož vedením vzniká nový monopost Hispanie.
"Auto vypadá úplně jinak, je více rozvinuté a vylepšené," uvádí pro Autosport Kolles. "Máme samozřejmě zadní část Williamsu s jejich hydraulikou a motor Cosworth. Tento balík se byl schopen loni kvalifikovat mezi 10 nejlepšími, takže nemůže být tak špatný. Nebude naší slabinou."
"Doufám, že budeme moci vylepšit aerodynamický balík. Vůz samozřejmě nebude v prvním závodě na čele - ačkoliv v F1 byste nikdy neměli říkat nikdy. Musíme však být realisté a tvrdě pracovat," pokračuje šéf HRT.
Potvrzuje, že tým nastoupí k předsezónním testům s vozem z loňského roku: "Během testů ve Valencii budeme jezdit se starým vozem a pak možná nasadíme přechodnou verzi. Doufáme, že s novým vozem budeme jezdit co nejdříve - jakmile to bude možné."
Na dotaz, zda podle něj Willis má vše potřebné pro to, aby HRT učinilo velký pokrok, Kolles vyhýbavě odpověděl: "Ne - inženýr nemá nikdy vše, co potřebuje. Chce samozřejmě víc, my všichni se chceme více zlepšit. Jsme malým týmem a snažíme se odvést lepší práci."
Hispania dnes potvrdila svého prvního pilota - Naraina Karthikeyana, který s sebou přinese nezanedbatelný balík peněz díky svému sponzorovi - indické skupině Tata Group. A byť tým potřebuje peníze, podle Kollese na tom nejsou o nic hůře, než některé jiné týmy letošní sezóny.
"Myslím, že byste se měli podívat na ostatní, ale podle mě máme menší problémy než oni. Každý tým potřebuje sponzory a peníze, aby se zlepšil a mohl závodit. Je to naprosto normální a každodenní boj. Situace během uplynulých 24 měsíců samozřejmě nebyla jednoduchá. Každá však musí odvádět co nejlépe svou práci a bojovat o to, aby přežil," dodává Kolles.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.