Pilot Mercedesu GP Nico Rosberg v rozhovoru pro Autosport uvedl, že po pokroku ve vývoji nového vozu MGP W02, který údajně vypadá velmi dobře, letos očekává konečně vítězství.
Němec si naděje na vítězství dělal již loni, nakonec se však ukázalo, že monopost Mercedesu se nemůže rovnat s Red Bully, McLareny ani s Ferrari. Tým jej kvůli toho uprostřed sezóny přestal vyvíjet a vešekeré síly soustředil na nový vůz.
Rosberg si myslí, že díky tomu získali oproti konkurenci náskok a díky vylepšené organizaci uvnitř Mercedesu si je jistý, že letos se konečně dočkají.
"Určitě k tomu upínáme svou mysl. Není to pro nás jednoduché poté, kde jsme se nacházeli v roce 2010, není to příliš jednoduché učinit takové pokrok, protože všichni se snaží získat náskok. Je to těžké, ale dosažitelné. Musíme počkat a uvidíme," říká Rosberg.
O schopnostech Rosberga a Mercedesu však mnoho lidí pochybuje: "To je zřejmě záležitost médií, mě to opravdu starosti nedělá. Pro mě je důležité, že letos budu mít lepší auto a budu schopný vyhrávat závody," uvádí sebevědomě pilot. "Z hlediska kariéry je důležité, že lidé, kteří v F1 rozhodují, pozorují mou výkonnost, která z jejich pohledu byla loni jasná. Viděli, že odvádím dobrou práci."
Podle jeho šéfa Rosse Brawna se jeho pověst hodně změní, jakmile Nico vyhraje závod: "Je tichým pilotem v tom smyslu, že od něj nevidíte na dráze žádné okázalé akce. Jakmile se však za někoho dostane, je z hlediska předjíždění dobrý. Prostě se mu to podaří, což si možná veřejnost příliš nevšímá. Jakmile vyhraje závod, což se mu podaří - změní se to."
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.