Pilot Mercedesu GP Nico Rosberg v rozhovoru pro Autosport uvedl, že po pokroku ve vývoji nového vozu MGP W02, který údajně vypadá velmi dobře, letos očekává konečně vítězství.
Němec si naděje na vítězství dělal již loni, nakonec se však ukázalo, že monopost Mercedesu se nemůže rovnat s Red Bully, McLareny ani s Ferrari. Tým jej kvůli toho uprostřed sezóny přestal vyvíjet a vešekeré síly soustředil na nový vůz.
Rosberg si myslí, že díky tomu získali oproti konkurenci náskok a díky vylepšené organizaci uvnitř Mercedesu si je jistý, že letos se konečně dočkají.
"Určitě k tomu upínáme svou mysl. Není to pro nás jednoduché poté, kde jsme se nacházeli v roce 2010, není to příliš jednoduché učinit takové pokrok, protože všichni se snaží získat náskok. Je to těžké, ale dosažitelné. Musíme počkat a uvidíme," říká Rosberg.
O schopnostech Rosberga a Mercedesu však mnoho lidí pochybuje: "To je zřejmě záležitost médií, mě to opravdu starosti nedělá. Pro mě je důležité, že letos budu mít lepší auto a budu schopný vyhrávat závody," uvádí sebevědomě pilot. "Z hlediska kariéry je důležité, že lidé, kteří v F1 rozhodují, pozorují mou výkonnost, která z jejich pohledu byla loni jasná. Viděli, že odvádím dobrou práci."
Podle jeho šéfa Rosse Brawna se jeho pověst hodně změní, jakmile Nico vyhraje závod: "Je tichým pilotem v tom smyslu, že od něj nevidíte na dráze žádné okázalé akce. Jakmile se však za někoho dostane, je z hlediska předjíždění dobrý. Prostě se mu to podaří, což si možná veřejnost příliš nevšímá. Jakmile vyhraje závod, což se mu podaří - změní se to."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.