Promotér Velké ceny Říma Maurizio Flammini přes nepříznivé výsledky minulého referenda pokračuje vesele dál v přípravách prvního závodu v ulicích města.
"Vše jde podle plánu, času máme akorát na uspořádání této události," uvádí Flammini pro římský list Il Tempo, podle jehož průzkumu je na rozdíl od minule zveřejněných údajů většina obyvatel čtvrti EUR pro Velkou cenu Říma.
Bývalý závodník Formule 2 Flamini se chlubí tím, že městská rada již dokonce schválila i datum závodu - 25. srpna 2013. To by ale kolidovalo s obvyklým termínem Velké ceny Belgie, o jejíž ne příliš růžové budoucnosti se občas spekuluje. Znamenalo by to zřejmě i to, že závod v Monze by musel být také přesunut ze svého tradičního termínu ze začátku září na jiné datum.
Pokud by to Flamminimu opravdu vyšlo, je možné, že v roce 2013 by se Itálie dočkala dvou závodů - v Římě i v Monze. Pokud by se mělo jet v Itálii pouze jednou, pak by většina fanoušků raději volila vysokorychlostní Monzu. S tím si ovšem promotér těžkou hlavu vůbec nedělá.
Nyní již odeslal FIA oficiální žádost, v níž žádá místo pro Velkou cenu Říma v kalendáři pro rok 2013. "Bernie Ecclestone je tím mužem, který v těchto věcech rozhoduje. Z toho, co jsem v uplynulých dvou letech slyšel a četl, však s Velkou cenou Říma počítá," dodává sebevědomě Flammini.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.