Velké změny, kterými ve Formuli 1 mají od roku 2013 projít motory, byly v nedávné době podrobeny kritice ze strany Lucy di Montezemola, Nikiho Laudy či Bernieho Ecclestona, který nedávno zpochybnil i jejich zvuk.
Promotéra F1 totiž technické specifikace moc nezajímají, jde mu především o to, jak budou agregáty znít. "Mně je jedno, jestli to budou 1,6l či 1,8l motory. Starosti mi dělá jejich zvuk. Pokud ztratíme zvuk Formule 1, přijdeme o hodně," prohlásil před časem Ecclestone pro motorline.cc.
Prezident FIA Jean Todt však ujišťuje, že si o zvuk nových motorů nikdo nemusí dělat starosti: "Můžu zaručit, že vozy Formule 1 v roce 2013 budou velmi vzrušující a budou produkovat skvělý zvuk!"
Motor Cosworth CA2010
"Vývoj průmyslu v minulých letech přinesl do popředí povědomí o bezpečnosti a životním prostředí a výrobci automobilů učinili v obou oblastech velký pokrok. S novými pravidly chce FIA vyslat jasný signál o Formuli 1. Jedná se o královnu motosportu a menší motory jsou pro výrobce velmi důležité!" dodává Todt.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.