Heikki Kovalainen věří, že Team Lotus má potenciál zlepšovat se a v budoucnu bojovat s nejlepšími. Fin je přesvědčen, že jeho tým může být schopen předvést něco jako v minulých letech předvedl Red Bull Racing. Eventuálně by se Lotus mohl dostat na úroveň Ferrari a McLarenu.
„Myslím, že to musí být naším cílem a myslím, že si musíme klást takovéto velké cíle. Nechci být součástí jen průměrného týmu na konci startovního pole. Chceme zabrat a vím, že lidé v tomto týmu ví, co to obnáší a co potřebujeme, abychom se na toto místo dostali,“ říká Kovalainen pro paultan.org.
„To je ten důvod, proč musíme velice tvrdě pracovat. Budu na to tlačit, i když auto třeba nebude dostatečně rychlé. Protože až dojdeme do bodu, že budeme mít rychlé auto, tak na to musíme být všichni připraveni. Jak jsem řekl, když v to budeme věřit, tak toho můžeme dosáhnout,“ pokračuje optimisticky Heikki.
Jeho týmový kolega Jarno Trulli je podobným optimimstou, ačkoliv ví, že se to nestane přes noc. „Bude to nějaký čas trvat. Když se podíváme zpět na to, co dosáhl Red Bull se zdroji, které má už od začátku, tak to jen ukazuje, jak je těžký je business ve Formuli 1 a jak dlouho to může trvat.“
„Některým lidem se to nikdy nepodaří. Jezdil jsem pro Toyotu, měli výborné zdroje, zdroje bez limitu a nikdy nedosáhli na to, co chtěli. Nikdy nebyli schopni postavit vítězné auto i přes ty zdroje. To ukazuje, jak těžká F1 je. Myslím, že Team Lotus a Tony [Fernandes] jsou extrémně oddaní, ale budou potřebovat pochopit, že to chce čas, než budeme schopni bojovat s nejlepšími,“ říká Jarno.
„I když Tony již v minulém roce odvedl dobrou práci. Podařilo se mu dát dohromady docela slušný balík, dobrou převodovku a motor, který ve mě budí důvěru pro rok 2011.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.