Rok 2011 bude pro Michaela Schumachera rozhodující. Po nevydařeném návratu by se bývalý světový šampion chtěl vrátit na pódia a vítězit. Pomohou mu k tomu pneumatiky Pirelli?
"To nikdo nedokáže předpovědět. Pneumatiky budou mít jiné vlastnosti, poskytnou jiný pocit při jízdě a budou vyžadovat odlišnou přípravu," uvádí Schumacherův šéf Ross Brawn pro Auto Motor und Sport. "Když jsme před několika lety přecházeli od Michelinu k Bridgestonu, měla spousta pilotů problémy - včetně těch špičkových jako je Alonso. S Pirelli to bude podobné. Jestli to ale bude hrát do karet Rosbergovi či Schumacherovi, těžko předem říct."
Mercedesu se při práci s pneumatikami každopádně letos nedařilo tak, jak by si přáli. Zatímco však piloti ostatních týmů zkoušeli pneumatiky a zavěšení pro rok 2010 na sofistikovaných simulátorech, v továrně v Brackley podobné zařízení zcela chybí.
"Pravděpodobně" by Schumacherovi pomohlo, přiznává Brawn. "Mohl by díky němu lépe poznat chování pneumatik. To, že nemáme špičkový simulátor, situaci určitě nijak nepomohlo." Ač je to u špičkového týmu, jakým je Mercedes GP, téměř neuvěřitelné, Michael se bez něj bude muset obejít i letos.
"Simulátor je v současné době ve výstavbě, do roku 2012 však ještě nebude plně funkční. Vyvíjí jej Daimler. Přes zimu bychom s ním dosáhnout velkého pokroku. Je zcela v naší režii, tato technika se nedá koupit na trhu," dodává šéf závodního týmu Mercedesu.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.