Rok 2011 bude pro Michaela Schumachera rozhodující. Po nevydařeném návratu by se bývalý světový šampion chtěl vrátit na pódia a vítězit. Pomohou mu k tomu pneumatiky Pirelli?
"To nikdo nedokáže předpovědět. Pneumatiky budou mít jiné vlastnosti, poskytnou jiný pocit při jízdě a budou vyžadovat odlišnou přípravu," uvádí Schumacherův šéf Ross Brawn pro Auto Motor und Sport. "Když jsme před několika lety přecházeli od Michelinu k Bridgestonu, měla spousta pilotů problémy - včetně těch špičkových jako je Alonso. S Pirelli to bude podobné. Jestli to ale bude hrát do karet Rosbergovi či Schumacherovi, těžko předem říct."
Mercedesu se při práci s pneumatikami každopádně letos nedařilo tak, jak by si přáli. Zatímco však piloti ostatních týmů zkoušeli pneumatiky a zavěšení pro rok 2010 na sofistikovaných simulátorech, v továrně v Brackley podobné zařízení zcela chybí.
"Pravděpodobně" by Schumacherovi pomohlo, přiznává Brawn. "Mohl by díky němu lépe poznat chování pneumatik. To, že nemáme špičkový simulátor, situaci určitě nijak nepomohlo." Ač je to u špičkového týmu, jakým je Mercedes GP, téměř neuvěřitelné, Michael se bez něj bude muset obejít i letos.
"Simulátor je v současné době ve výstavbě, do roku 2012 však ještě nebude plně funkční. Vyvíjí jej Daimler. Přes zimu bychom s ním dosáhnout velkého pokroku. Je zcela v naší režii, tato technika se nedá koupit na trhu," dodává šéf závodního týmu Mercedesu.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.