Rok 2011 bude pro Michaela Schumachera rozhodující. Po nevydařeném návratu by se bývalý světový šampion chtěl vrátit na pódia a vítězit. Pomohou mu k tomu pneumatiky Pirelli?
"To nikdo nedokáže předpovědět. Pneumatiky budou mít jiné vlastnosti, poskytnou jiný pocit při jízdě a budou vyžadovat odlišnou přípravu," uvádí Schumacherův šéf Ross Brawn pro Auto Motor und Sport. "Když jsme před několika lety přecházeli od Michelinu k Bridgestonu, měla spousta pilotů problémy - včetně těch špičkových jako je Alonso. S Pirelli to bude podobné. Jestli to ale bude hrát do karet Rosbergovi či Schumacherovi, těžko předem říct."
Mercedesu se při práci s pneumatikami každopádně letos nedařilo tak, jak by si přáli. Zatímco však piloti ostatních týmů zkoušeli pneumatiky a zavěšení pro rok 2010 na sofistikovaných simulátorech, v továrně v Brackley podobné zařízení zcela chybí.
"Pravděpodobně" by Schumacherovi pomohlo, přiznává Brawn. "Mohl by díky němu lépe poznat chování pneumatik. To, že nemáme špičkový simulátor, situaci určitě nijak nepomohlo." Ač je to u špičkového týmu, jakým je Mercedes GP, téměř neuvěřitelné, Michael se bez něj bude muset obejít i letos.
"Simulátor je v současné době ve výstavbě, do roku 2012 však ještě nebude plně funkční. Vyvíjí jej Daimler. Přes zimu bychom s ním dosáhnout velkého pokroku. Je zcela v naší režii, tato technika se nedá koupit na trhu," dodává šéf závodního týmu Mercedesu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.