Luca Filippi prohlásil, že jeho cílem pro příští rok je nalezení volného místa ve Formuli 1 - byť by měl plnit pouze úlohu testovacího pilota.
"Vážně pracuji na tom, abych v F1 našel místo - nezáleží na tom, jestli to bude pozice testovacího pilota," tvrdí Filippi - druhý muž šampionátu asijské série GP2, který se musel sklonit pouze před uměním Davida Valsecchiho. V roce 2005 vyhrál italskou Formuli 3000 a debutoval v F1 při testu s Minardi. Loni v dubnu byl spojován s místem u Sauberu.
"Testoval jsem v roce 2008 pro Hondu F1 a myslím, že s tím, co jsem během své kariéry ukázal, bych měl být dnes již spojován s nějakým F1 týmem. Poté, co jsem skončil druhý v GP2 Asia se zdálo, že mám velmi blízko ke smlouvě v F1, takže bych neřekl, že by ta šance již pominula," uvádí sebevědomě Ital.
"Nicméně musím být také realistou a na rovinu říct, že momentálně k tomu zřejmě nedojde, musí klapnout spousta věcí," přiznává. Proto pokud se mu v F1 nepodaří nic sehnat, bude i příští rok závodit v Auto GP, kde letos nastupoval paralelně se závody GP2.
"Můžu jen říct, že když to ne F1, pak to bude Auto GP. Vedu pokročilá jednání s jedním z týmů a jsme velmi blízko podpisu smlouvy. V roce 2010 to byl opravdu dobrý šampionát, nyní se jim podařilo zajistit vysílání v TV, které nemají ostatní nižší série, a také partnerství s WTCC. Opravdu se na to těším," dodává Filippi.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.