U Pirelli dnes zakončili svou sezónu pětidenním testem v Bahrajnu, kde najezdili s Pedrem de la Rosou a Romainem Grosjeanem téměř 3 000 km.
Po dnešním dnu má letos Pirelli na kontě více přes 10 000 km na dráze, do čehož není započítán dvoudenní test v Abú Zabí minulý měsíc (dalších téměř 11 000 km). Test v Bahrajnu, který musel být přerušen kvůli písečné bouři, byl zaměřený na vylepšení konstrukcí a směsí nových pneumatik italské společnosti.
"Myslím, že tohle dokazuje, že ať jste kdekoliv na světě, nejisté počasí vás může zastihnout v různých formách," uvádí pro Autosport sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery. "Formule 1 je však o čekání nečekaného a my jsme byli schopni rychle reagovat na tyto měnící se podmínky prodloužením našeho testování."
"V čase, který jsme měli navíc, jsme byli schopni odvést o něco více práce, než jsme původně plánovali, takže vše nakonec velmi dobře vyšlo. Projeli jsme celé naše portfolio suchých pneumatik a dosáhli jsme bodu, v němž se nyní nacházíme - jen pět měsíců po úplně prvním srpnovém testu F1 pneumatik v Mugellu - což je neuvěřitelným svědectvím odhodlání a schopností, které předvedl každý člen našeho týmu.
Za volantem Toyoty TF109 se v dnes ukončeném pětidenním testu střídali Grosjean s De la Rosou
Jezdili jsme se dvěma piloty, abychom porovnali dva druhy zpětné vazby. To, že oba na konci testu hovořili o stejných pozitivních věcech, jen podtrhuje pokrok, jenž jsme učinili. Stále ještě zbývá nějaká práce, ale již můžeme směle vstoupit do roku 2011," dodává Hembery.
Pirelli se do práce na dráze v Bahrajnu vrátí již 9. a 10. ledna 2011. Na 15. - 18. ledna se pak přesune k dalšímu testu do Abú Zabí.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.