U Pirelli dnes zakončili svou sezónu pětidenním testem v Bahrajnu, kde najezdili s Pedrem de la Rosou a Romainem Grosjeanem téměř 3 000 km.
Po dnešním dnu má letos Pirelli na kontě více přes 10 000 km na dráze, do čehož není započítán dvoudenní test v Abú Zabí minulý měsíc (dalších téměř 11 000 km). Test v Bahrajnu, který musel být přerušen kvůli písečné bouři, byl zaměřený na vylepšení konstrukcí a směsí nových pneumatik italské společnosti.
"Myslím, že tohle dokazuje, že ať jste kdekoliv na světě, nejisté počasí vás může zastihnout v různých formách," uvádí pro Autosport sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery. "Formule 1 je však o čekání nečekaného a my jsme byli schopni rychle reagovat na tyto měnící se podmínky prodloužením našeho testování."
"V čase, který jsme měli navíc, jsme byli schopni odvést o něco více práce, než jsme původně plánovali, takže vše nakonec velmi dobře vyšlo. Projeli jsme celé naše portfolio suchých pneumatik a dosáhli jsme bodu, v němž se nyní nacházíme - jen pět měsíců po úplně prvním srpnovém testu F1 pneumatik v Mugellu - což je neuvěřitelným svědectvím odhodlání a schopností, které předvedl každý člen našeho týmu.
Za volantem Toyoty TF109 se v dnes ukončeném pětidenním testu střídali Grosjean s De la Rosou
Jezdili jsme se dvěma piloty, abychom porovnali dva druhy zpětné vazby. To, že oba na konci testu hovořili o stejných pozitivních věcech, jen podtrhuje pokrok, jenž jsme učinili. Stále ještě zbývá nějaká práce, ale již můžeme směle vstoupit do roku 2011," dodává Hembery.
Pirelli se do práce na dráze v Bahrajnu vrátí již 9. a 10. ledna 2011. Na 15. - 18. ledna se pak přesune k dalšímu testu do Abú Zabí.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.