Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale, šéf marketingu John Allert, závodní inženýr Lewise Hamiltona Andy Latham a šéf závodních inženýrů Philip Prew odpovídají na čtyři zajímavé dotazy.
Co je vaším hlavním úkolem dneška?Jonathan Neale: Připravují výkonnostní hodnocení prvotní verze vozu MP4-26 pro rok 2011.John Allert: Pracuji na strategii uvedení kolekce vozů pro rok 2011 s odkazem na naše dědictví.Andy Latham: Připravuji se na tvarování sedačky pro Lewise v [monopostu] 26A.Philip Prew: Vyhodnotit možnosti nastavování vozu MP4-26A na základě výsledků testů v Abú Zabí a předat to k práci návrhářů.
Co vás na vaši práci nejvíce uspokojuje?JN: Budování skvělého týmu, který prahne po vítězstvích.JA: Rozvíjení značky McLaren a její přibližování našim fanouškům.AL: Na rozdíl od ostatních pozic dostáváme přímou zpětnou vazbu o výkonnosti týmu každý závod. Vítězství v závodě není nikdy jednoduché, takže když na to dojde, ohlédnutí se za celým víkendem a vzpomínka na to obrovské úsilí, které k tomu bylo vynaloženo tolika lidmi, je velkou odměnou.PP: Vítězství, to je jednoduché! Práce s celým týmem na tvorbě, provozu a závodění vítězného vozu.
Lewis Hamilton (vlevo) se společně s Jensonem Buttonem těší z úspěšného završení sezóny v Abú Zabí
Na co jste v roce 2010 nejvíce pyšný?JN: Když jsem viděl Lewise s Jensonem společně na pódiu v Abú Zabí - dobří kamarádi, kteří si ten okamžik opravdu vychutnali.JA: Na úspěšné spuštění našich nových internetových stránek, za které jsme získali Zlaté ocenění udílené při One Show Awards v New Yorku.AL: Výhra v mém prvním závodu v roli závodního inženýra v Turecku bylo skvělé, ale vítězství v Kanadě bylo po velmi vzrušujícím závodu zlatým hřebem.PP: Na vyhrané závody a vedení v šampionátu s oběma piloty v průběhu sezóny, získávání bodů ve všech závodech a boj o titul až do poslední velké ceny.
Na co se nejvíce těšíte v roce 2011?JN: Na první závod v Indii.JA: Těším se na rozvoj kreativnějšího obsahu týkajícího se našich pilotů pro naše partnery a fanoušky.AL: Na to, že budeme stavět na letošních úspěších a že snad vyhrajeme tituly v šampionátu pilotů a konstruktérů.PP: Na obnovené výzvy, nové technologie a další příležitosti k vítězství!
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.