Šéf týmu Lotus Racing Tony Fernandes v reakci na poslední kritiku uvádí, že si nikdy nečinit nároky na dědictví původního Chapmanova Lotusu.
Spor o Lotus se po nedávném vyjádření šéfa konkurenční skupiny Group Lotus Danyho Bahara vyostřuje. Bahar na obědě s hrstkou novinářů prohlásil, že se snažil s Fernandesem dohodnout, ale ten údajně požadoval třikrát více, než kolik nyní investují do Renaultu.
To včera Fernandes popřel a útoky ze strany Bahara, kterému přizvukují noví partneři - Gerard Lopez s Ericem Boullierem. "Uvádí se, že za Renault ročně utratí 15 - 20 mil liber, z čehož by někdo mohl usoudit, že jsme požadovali 45 - 60 mil liber. To je více, než činí náš celkový rozpočet. Ke konkrétním nabídkám jsme se nikdy nedostali a je naprostá lež tvrdit, že jsme žádali třikrát více, než platí Renaultu," zlobil se včera Fernandes.
Mezi znesvářenými Lotusy to pěkně jiskří
A jak je to s nárokováním si dědictví Lotusu? "Nikdy jsem si nedělal nároky na dědictví týmu Lotus. Nikdy jsem nechtěl být Team Lotus. Raději bych to nechal na Clivu Chapmanovi [syn původního zakladatele Lotusu Colina Chapmana]. Raději bych tvořil novou kapitolu - přivedl jméno Lotus zpět do F1, vybudovat tým na tradicích Colina Chapmana, ale určitě nemůžeme v žádném případě říct, že s ním máme něco společného," vysvětluje šéf Lotus Racing.
"Jsme pragmatičtí. Měli bychom nalézt řešení, ale zároveň bychom měli dělat to, co je pro to jméno dobré. Šli jsme do toho se správnou pohnutkou, respektovali jsme minulost. Netvrdili jsme, že máme něco společného s minulostí. Byli jsme docela spokojení s tím, že jsme Lotus Racing a chtěli jsme tak i pokračovat.
Ayrton Senna v Lotusu 97T Renault - rok 1985
Naše licenční smlouva však byla nešetrně a protiprávně vypovězena. V jakémkoliv okamžiku jsme vždy vítali způsob, jak to vyřešit. Musel to být ovšem spravedlivý a odrážet se v něm uznání pro to, co jsme udělali.
Pokud někdy stanou rovnýma nohama na zemi, kdo ví? Řekl bych, že to je vysoce nepravděpodobné, ale pokud byste mi ještě před třemi měsíci řekli, že Group Lotus bude sponzorovat Renault, vysmál bych se vám. Myšlení zcela selhalo," dodává Fernandes pro BBC Sport.
Zdá se, že celou věc budou muset v příštím roce rozetnout až britské soudy.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.