Šéf týmu Lotus Racing Tony Fernandes v reakci na poslední kritiku uvádí, že si nikdy nečinit nároky na dědictví původního Chapmanova Lotusu.
Spor o Lotus se po nedávném vyjádření šéfa konkurenční skupiny Group Lotus Danyho Bahara vyostřuje. Bahar na obědě s hrstkou novinářů prohlásil, že se snažil s Fernandesem dohodnout, ale ten údajně požadoval třikrát více, než kolik nyní investují do Renaultu.
To včera Fernandes popřel a útoky ze strany Bahara, kterému přizvukují noví partneři - Gerard Lopez s Ericem Boullierem. "Uvádí se, že za Renault ročně utratí 15 - 20 mil liber, z čehož by někdo mohl usoudit, že jsme požadovali 45 - 60 mil liber. To je více, než činí náš celkový rozpočet. Ke konkrétním nabídkám jsme se nikdy nedostali a je naprostá lež tvrdit, že jsme žádali třikrát více, než platí Renaultu," zlobil se včera Fernandes.
Mezi znesvářenými Lotusy to pěkně jiskří
A jak je to s nárokováním si dědictví Lotusu? "Nikdy jsem si nedělal nároky na dědictví týmu Lotus. Nikdy jsem nechtěl být Team Lotus. Raději bych to nechal na Clivu Chapmanovi [syn původního zakladatele Lotusu Colina Chapmana]. Raději bych tvořil novou kapitolu - přivedl jméno Lotus zpět do F1, vybudovat tým na tradicích Colina Chapmana, ale určitě nemůžeme v žádném případě říct, že s ním máme něco společného," vysvětluje šéf Lotus Racing.
"Jsme pragmatičtí. Měli bychom nalézt řešení, ale zároveň bychom měli dělat to, co je pro to jméno dobré. Šli jsme do toho se správnou pohnutkou, respektovali jsme minulost. Netvrdili jsme, že máme něco společného s minulostí. Byli jsme docela spokojení s tím, že jsme Lotus Racing a chtěli jsme tak i pokračovat.
Ayrton Senna v Lotusu 97T Renault - rok 1985
Naše licenční smlouva však byla nešetrně a protiprávně vypovězena. V jakémkoliv okamžiku jsme vždy vítali způsob, jak to vyřešit. Musel to být ovšem spravedlivý a odrážet se v něm uznání pro to, co jsme udělali.
Pokud někdy stanou rovnýma nohama na zemi, kdo ví? Řekl bych, že to je vysoce nepravděpodobné, ale pokud byste mi ještě před třemi měsíci řekli, že Group Lotus bude sponzorovat Renault, vysmál bych se vám. Myšlení zcela selhalo," dodává Fernandes pro BBC Sport.
Zdá se, že celou věc budou muset v příštím roce rozetnout až britské soudy.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.