Šéf týmu Lotus Racing Tony Fernandes v reakci na poslední kritiku uvádí, že si nikdy nečinit nároky na dědictví původního Chapmanova Lotusu.
Spor o Lotus se po nedávném vyjádření šéfa konkurenční skupiny Group Lotus Danyho Bahara vyostřuje. Bahar na obědě s hrstkou novinářů prohlásil, že se snažil s Fernandesem dohodnout, ale ten údajně požadoval třikrát více, než kolik nyní investují do Renaultu.
To včera Fernandes popřel a útoky ze strany Bahara, kterému přizvukují noví partneři - Gerard Lopez s Ericem Boullierem. "Uvádí se, že za Renault ročně utratí 15 - 20 mil liber, z čehož by někdo mohl usoudit, že jsme požadovali 45 - 60 mil liber. To je více, než činí náš celkový rozpočet. Ke konkrétním nabídkám jsme se nikdy nedostali a je naprostá lež tvrdit, že jsme žádali třikrát více, než platí Renaultu," zlobil se včera Fernandes.
Mezi znesvářenými Lotusy to pěkně jiskří
A jak je to s nárokováním si dědictví Lotusu? "Nikdy jsem si nedělal nároky na dědictví týmu Lotus. Nikdy jsem nechtěl být Team Lotus. Raději bych to nechal na Clivu Chapmanovi [syn původního zakladatele Lotusu Colina Chapmana]. Raději bych tvořil novou kapitolu - přivedl jméno Lotus zpět do F1, vybudovat tým na tradicích Colina Chapmana, ale určitě nemůžeme v žádném případě říct, že s ním máme něco společného," vysvětluje šéf Lotus Racing.
"Jsme pragmatičtí. Měli bychom nalézt řešení, ale zároveň bychom měli dělat to, co je pro to jméno dobré. Šli jsme do toho se správnou pohnutkou, respektovali jsme minulost. Netvrdili jsme, že máme něco společného s minulostí. Byli jsme docela spokojení s tím, že jsme Lotus Racing a chtěli jsme tak i pokračovat.
Ayrton Senna v Lotusu 97T Renault - rok 1985
Naše licenční smlouva však byla nešetrně a protiprávně vypovězena. V jakémkoliv okamžiku jsme vždy vítali způsob, jak to vyřešit. Musel to být ovšem spravedlivý a odrážet se v něm uznání pro to, co jsme udělali.
Pokud někdy stanou rovnýma nohama na zemi, kdo ví? Řekl bych, že to je vysoce nepravděpodobné, ale pokud byste mi ještě před třemi měsíci řekli, že Group Lotus bude sponzorovat Renault, vysmál bych se vám. Myšlení zcela selhalo," dodává Fernandes pro BBC Sport.
Zdá se, že celou věc budou muset v příštím roce rozetnout až britské soudy.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.