Šéf týmu Lotus Racing Tony Fernandes v reakci na poslední kritiku uvádí, že si nikdy nečinit nároky na dědictví původního Chapmanova Lotusu.
Spor o Lotus se po nedávném vyjádření šéfa konkurenční skupiny Group Lotus Danyho Bahara vyostřuje. Bahar na obědě s hrstkou novinářů prohlásil, že se snažil s Fernandesem dohodnout, ale ten údajně požadoval třikrát více, než kolik nyní investují do Renaultu.
To včera Fernandes popřel a útoky ze strany Bahara, kterému přizvukují noví partneři - Gerard Lopez s Ericem Boullierem. "Uvádí se, že za Renault ročně utratí 15 - 20 mil liber, z čehož by někdo mohl usoudit, že jsme požadovali 45 - 60 mil liber. To je více, než činí náš celkový rozpočet. Ke konkrétním nabídkám jsme se nikdy nedostali a je naprostá lež tvrdit, že jsme žádali třikrát více, než platí Renaultu," zlobil se včera Fernandes.
Mezi znesvářenými Lotusy to pěkně jiskří
A jak je to s nárokováním si dědictví Lotusu? "Nikdy jsem si nedělal nároky na dědictví týmu Lotus. Nikdy jsem nechtěl být Team Lotus. Raději bych to nechal na Clivu Chapmanovi [syn původního zakladatele Lotusu Colina Chapmana]. Raději bych tvořil novou kapitolu - přivedl jméno Lotus zpět do F1, vybudovat tým na tradicích Colina Chapmana, ale určitě nemůžeme v žádném případě říct, že s ním máme něco společného," vysvětluje šéf Lotus Racing.
"Jsme pragmatičtí. Měli bychom nalézt řešení, ale zároveň bychom měli dělat to, co je pro to jméno dobré. Šli jsme do toho se správnou pohnutkou, respektovali jsme minulost. Netvrdili jsme, že máme něco společného s minulostí. Byli jsme docela spokojení s tím, že jsme Lotus Racing a chtěli jsme tak i pokračovat.
Ayrton Senna v Lotusu 97T Renault - rok 1985
Naše licenční smlouva však byla nešetrně a protiprávně vypovězena. V jakémkoliv okamžiku jsme vždy vítali způsob, jak to vyřešit. Musel to být ovšem spravedlivý a odrážet se v něm uznání pro to, co jsme udělali.
Pokud někdy stanou rovnýma nohama na zemi, kdo ví? Řekl bych, že to je vysoce nepravděpodobné, ale pokud byste mi ještě před třemi měsíci řekli, že Group Lotus bude sponzorovat Renault, vysmál bych se vám. Myšlení zcela selhalo," dodává Fernandes pro BBC Sport.
Zdá se, že celou věc budou muset v příštím roce rozetnout až britské soudy.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.