Prezident Ferrari Luca di Montezemolo hodlá pokračovat ve svých snahách umožnit top týmům startovat se třemi vozy a uvolnit omezení pro testování.
Di Montezemolo v minulosti silně kritizoval omezení testování v F1 i to, že Ferrari a dalším případným zájemcům z řad špičkových týmů nebylo umožněno nastupovat se třemi monoposty. Během včerejšího oběda s italskými novináři dal jasně najevo, že nehodlá jen tak ustoupit.
"Malé týmy? Upřímně bych byl raději, kdybychom měli možnost jezdit se třetím vozem, spíše než vidět ostatní auta, která by se trápila i v GP2," otevřeně uvádí prezident Ferrari. "To je myšlenka, kterou budeme znovu v budoucnu silně prosazovat."
"Pak musíme uvolnit to absurdní omezení testování," pokračuje Di Montezemolo. "Formule 1 je jediným sportem, kde nemůžete trénovat. Je to jako byste chtěli po Realu Madrid, Milanu či Interu, aby hráli v kopačkách s hladkou podrážkou bez kolíků v dešti nebo aby se před zápasem v Lize mistrů nerozcvičili."
Nelíbí se mu ani nová generace okruhů. Podle něj by měl prezident FIA Jean Todt upřednostnit spíše předjíždění: "Musím říci, že u nových okruhů bych byl raději, kdyby se více myslelo na závody a větší možnosti k předjíždění spíše než na nádhernou architekturu."
Jeho bývalý zaměstnanec Jean Todt si však v nové roli v čele FIA vede dobře: "Naštěstí byl zrušen zákaz týmové režie, což je dobře, bylo to vskutku pokrytecké pravidlo. Ta byla vždy součástí sportu a ti, kteří za Ferrari závodí, si tohoto faktu jsou velmi dobře vědomi. FIA pod vedením Jeana Todta pracuje dobře a toto rozhodnutí jen tento trend potvrzuje."
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.