Prezident Ferrari Luca di Montezemolo hodlá pokračovat ve svých snahách umožnit top týmům startovat se třemi vozy a uvolnit omezení pro testování.
Di Montezemolo v minulosti silně kritizoval omezení testování v F1 i to, že Ferrari a dalším případným zájemcům z řad špičkových týmů nebylo umožněno nastupovat se třemi monoposty. Během včerejšího oběda s italskými novináři dal jasně najevo, že nehodlá jen tak ustoupit.
"Malé týmy? Upřímně bych byl raději, kdybychom měli možnost jezdit se třetím vozem, spíše než vidět ostatní auta, která by se trápila i v GP2," otevřeně uvádí prezident Ferrari. "To je myšlenka, kterou budeme znovu v budoucnu silně prosazovat."
"Pak musíme uvolnit to absurdní omezení testování," pokračuje Di Montezemolo. "Formule 1 je jediným sportem, kde nemůžete trénovat. Je to jako byste chtěli po Realu Madrid, Milanu či Interu, aby hráli v kopačkách s hladkou podrážkou bez kolíků v dešti nebo aby se před zápasem v Lize mistrů nerozcvičili."
Nelíbí se mu ani nová generace okruhů. Podle něj by měl prezident FIA Jean Todt upřednostnit spíše předjíždění: "Musím říci, že u nových okruhů bych byl raději, kdyby se více myslelo na závody a větší možnosti k předjíždění spíše než na nádhernou architekturu."
Jeho bývalý zaměstnanec Jean Todt si však v nové roli v čele FIA vede dobře: "Naštěstí byl zrušen zákaz týmové režie, což je dobře, bylo to vskutku pokrytecké pravidlo. Ta byla vždy součástí sportu a ti, kteří za Ferrari závodí, si tohoto faktu jsou velmi dobře vědomi. FIA pod vedením Jeana Todta pracuje dobře a toto rozhodnutí jen tento trend potvrzuje."
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.