Prezident Ferrari Luca di Montezemolo hodlá pokračovat ve svých snahách umožnit top týmům startovat se třemi vozy a uvolnit omezení pro testování.
Di Montezemolo v minulosti silně kritizoval omezení testování v F1 i to, že Ferrari a dalším případným zájemcům z řad špičkových týmů nebylo umožněno nastupovat se třemi monoposty. Během včerejšího oběda s italskými novináři dal jasně najevo, že nehodlá jen tak ustoupit.
"Malé týmy? Upřímně bych byl raději, kdybychom měli možnost jezdit se třetím vozem, spíše než vidět ostatní auta, která by se trápila i v GP2," otevřeně uvádí prezident Ferrari. "To je myšlenka, kterou budeme znovu v budoucnu silně prosazovat."
"Pak musíme uvolnit to absurdní omezení testování," pokračuje Di Montezemolo. "Formule 1 je jediným sportem, kde nemůžete trénovat. Je to jako byste chtěli po Realu Madrid, Milanu či Interu, aby hráli v kopačkách s hladkou podrážkou bez kolíků v dešti nebo aby se před zápasem v Lize mistrů nerozcvičili."
Nelíbí se mu ani nová generace okruhů. Podle něj by měl prezident FIA Jean Todt upřednostnit spíše předjíždění: "Musím říci, že u nových okruhů bych byl raději, kdyby se více myslelo na závody a větší možnosti k předjíždění spíše než na nádhernou architekturu."
Jeho bývalý zaměstnanec Jean Todt si však v nové roli v čele FIA vede dobře: "Naštěstí byl zrušen zákaz týmové režie, což je dobře, bylo to vskutku pokrytecké pravidlo. Ta byla vždy součástí sportu a ti, kteří za Ferrari závodí, si tohoto faktu jsou velmi dobře vědomi. FIA pod vedením Jeana Todta pracuje dobře a toto rozhodnutí jen tento trend potvrzuje."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.