Technický ředitel stáje Team Lotus Mike Gascoyne by rád v příští sezóně bojoval nejen s nováčky, ale i s některými zavedenými týmy, jako je například Williams.
"Cílem pro příští sezónu je skončit uprostřed pole mezi týmy Toro Rosso, Williams a Force India," řekl Gascoyne pro malajský list Star.
Šéfka aerodynamiky Marianne Hinsonová byla v exkluzivním rozhovoru pro F1news.cz ještě konkrétnější - Team Lotus chce alespoň jeden z výše uvedených týmů porazit: "Dali jsme si ambiciózní cíl - osmé místo v šampionátu."
Lotus si ale uvědomuje, že nové smlouvy s Red Bullem (převodovky) a Renaultem (motory) nebudou mít magický efekt na náhle smazání letošní tří- až čtyřvteřinové ztráty na nejrychlejší týmy.
"Ano, možná budeme mít lepší kombinaci motoru a převodovky než v uplynulé sezóně, ale musíme být realisté," pokračuje Gascoyne. "Nemůžeme říct, že nyní si to rozdáme s Red Bullem, protože máme stejný motor i převodovku jako oni.
Celý balík auta - od návrhu přes aerodynamiku a tisíce dalších systémů - musí být perfektní. Na tom u nového auta již od počátku sezóny pracujeme. Před rokem jsme možná v aero-tunelu strávili několik stovek hodin testováním auta. Nyní máme za sebou více než tisíc hodin testování, což nás staví do lepší pozice než loni.
Musíme začít pravidelně sbírat body a každý je odhodlaný dosáhnout tohoto cíle. Nemůžeme se spokojit s dosažením loňského cíle a říct si: 'Uff, zvládli jsme to' a poplácávat se po zádech. Musíme si klást vyšší cíle a oproti loňsku dělat všechno jinak, abychom dosáhli vrcholu."
Jak dlouho to bude stáji Team Lotus trvat, než bude moci bojovat o pódia? "Možná tři až pět let," uvádí technický ředitel týmu. "Pokud by to nebylo vašim cílem, můžete to zabalit. Vítězství v závodech musí být to, po čem v F1 toužíte."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.