Pedro de la Rosa vyjednával o závodním místě pro příští sezónu s týmem HRT. Po nepříznivých zprávách týkajících se španělského týmu však jeho snahy vzaly za své.
"Měl jsem radost z Hispanie, protože jsem opravdu věřil, že mají ambiciózní sportovní projekt," cituje De la Rosu list AS. "Uběhly však týdny a nic nového jsem neslyšel, z čehož jsem pochopil, že svůj projekt nemají ještě definovaný."
Pro novináře z Europa Press testovací pilot Pirelli uvedl: "S Hispanií se opravdu nic nehýbe. Vždy jsem velmi jasně říkal - velmi rád se k ním připojím, budou-li mít seriózní a ambiciózní sportovní projekt. Dodnes ale nevím, jaký je vlastně jejich projekt."
Majitel HRT Jose Ramon Carabante na adresu De la Rosy prohlásil: "Byl bych rád, kdyby se Pedro stal naším pilotem, protože je kamarád a zaslouží si to. V otázce pilotů nás však nic nehoní."
De la Rosa bez větších sponzorů, které zatím nesehnal, nemá v současné F1 šanci: "Tolik týmů ještě nepotvrdilo své piloty, protože vyhlížejí někoho s penězi. Taková je nyní v F1 realita!"
Jako příklad uvádí Petrova: "Mohl začít s tak dobrým týmem, jako je Renault. Rád bych měl podobnou podporu ve Španělsku, jako má on v Rusku. Nyní musíme získat velkého sponzora, abychom si otevřeli dveře. Vždy to tak bylo, ale nyní je to ještě důležitější, protože peníze od pilotů již nepotřebují pouze malá a špatné týmy."
De la Rosa se netají tím, že pokud by mu závodní angažmá nevyšlo, bral by znova i testování pro McLaren: "Nevím, co by chtěl McLaren, protože jsme spolu vážně ještě nehovořili, ale rád bych se k nim vrátil."
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.