Šéf závodního týmu Renaultu Gerard Lopez je pevně přesvědčený o tom, že na startu příští sezóny nebudou stát dva týmy Lotus.
Renault minulý týden oznámil uzavření partnerství s Group Lotus a přejmenování týmu na Lotus Renault GP. Již dříve se do příštího ročníku přihlásil letošní Lotus Racing jako Team Lotus. Kdo má právo na používání jména Lotus ve Formuli 1, to rozhodnout příští rok londýnský Nejvyšší soud.
Lopez však věří, že se tato věc do března 2011 vyřeší. "Podle mě čtyři Lotusy příští rok na roštu nebudou," uvedl pro Reuters. "Jsem pozitivní osobou, takže si myslím, že to by nebylo vítězství pro nikoho - možná kromě Group Lotus, protože by měli čtyři vozy stejné značky, přičemž by měli finanční podíl pouze na dvou.
Přirozenou povahou věcí by mělo být, že značka Lotus by měla závodit jako Lotus a kdokoliv jím není a byť požádal o licenci, měl by závodit pod jiným názvem. Určitě se nepostavím a nerozhodnu to, protože k tomu nemám pravomoc, ale nemyslím si, že budou dva týmy stejného jména a čtyři auta stejných barev na startu."
Lopez věří, že název své stáje zřejmě upraví Tony Fernandes. Když se však dívám na oficiální soupisku FIA, vidím tam stále pouze jeden Lotus, totiž Team Lotus. Group Lotus v týmu Renault bude působit zatím pouze jako sponzor nově vzniklého týmu Lotus Renault GP (podobně jako Vodafone u McLarenu, který se oficiálně jmenuje Vodafone McLaren Mercedes). Lotus Renault GP - pokud tento název přijme FIA a Ecclestone - tedy příští rok stále bude Renaultem.
K přejmenování vozu Renault na Lotus (tak, aby vznikl Lotus GP a Renault by představoval pouze název motoru) jen tak nedojde: aby totiž tým nepřišel o veškeré peníze za mistrovské body a letošní pátou příčku v Poháru konstruktérů od Ecclestona, musely by s jeho přejmenováním souhlasit všechny zbylé týmy F1. O to se však Dany Bahar ani nepokusil - hádejte, kdo by asi byl proti? A nejen on - Bahar si údajně během svého působení v roli manažera Red Bullu a Ferrari udělal napříč paddockem více nepřátel.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.