Šéf závodního týmu Renaultu Gerard Lopez je pevně přesvědčený o tom, že na startu příští sezóny nebudou stát dva týmy Lotus.
Renault minulý týden oznámil uzavření partnerství s Group Lotus a přejmenování týmu na Lotus Renault GP. Již dříve se do příštího ročníku přihlásil letošní Lotus Racing jako Team Lotus. Kdo má právo na používání jména Lotus ve Formuli 1, to rozhodnout příští rok londýnský Nejvyšší soud.
Lopez však věří, že se tato věc do března 2011 vyřeší. "Podle mě čtyři Lotusy příští rok na roštu nebudou," uvedl pro Reuters. "Jsem pozitivní osobou, takže si myslím, že to by nebylo vítězství pro nikoho - možná kromě Group Lotus, protože by měli čtyři vozy stejné značky, přičemž by měli finanční podíl pouze na dvou.
Přirozenou povahou věcí by mělo být, že značka Lotus by měla závodit jako Lotus a kdokoliv jím není a byť požádal o licenci, měl by závodit pod jiným názvem. Určitě se nepostavím a nerozhodnu to, protože k tomu nemám pravomoc, ale nemyslím si, že budou dva týmy stejného jména a čtyři auta stejných barev na startu."
Lopez věří, že název své stáje zřejmě upraví Tony Fernandes. Když se však dívám na oficiální soupisku FIA, vidím tam stále pouze jeden Lotus, totiž Team Lotus. Group Lotus v týmu Renault bude působit zatím pouze jako sponzor nově vzniklého týmu Lotus Renault GP (podobně jako Vodafone u McLarenu, který se oficiálně jmenuje Vodafone McLaren Mercedes). Lotus Renault GP - pokud tento název přijme FIA a Ecclestone - tedy příští rok stále bude Renaultem.
K přejmenování vozu Renault na Lotus (tak, aby vznikl Lotus GP a Renault by představoval pouze název motoru) jen tak nedojde: aby totiž tým nepřišel o veškeré peníze za mistrovské body a letošní pátou příčku v Poháru konstruktérů od Ecclestona, musely by s jeho přejmenováním souhlasit všechny zbylé týmy F1. O to se však Dany Bahar ani nepokusil - hádejte, kdo by asi byl proti? A nejen on - Bahar si údajně během svého působení v roli manažera Red Bullu a Ferrari udělal napříč paddockem více nepřátel.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.