Šéf závodního týmu Renaultu Gerard Lopez je pevně přesvědčený o tom, že na startu příští sezóny nebudou stát dva týmy Lotus.
Renault minulý týden oznámil uzavření partnerství s Group Lotus a přejmenování týmu na Lotus Renault GP. Již dříve se do příštího ročníku přihlásil letošní Lotus Racing jako Team Lotus. Kdo má právo na používání jména Lotus ve Formuli 1, to rozhodnout příští rok londýnský Nejvyšší soud.
Lopez však věří, že se tato věc do března 2011 vyřeší. "Podle mě čtyři Lotusy příští rok na roštu nebudou," uvedl pro Reuters. "Jsem pozitivní osobou, takže si myslím, že to by nebylo vítězství pro nikoho - možná kromě Group Lotus, protože by měli čtyři vozy stejné značky, přičemž by měli finanční podíl pouze na dvou.
Přirozenou povahou věcí by mělo být, že značka Lotus by měla závodit jako Lotus a kdokoliv jím není a byť požádal o licenci, měl by závodit pod jiným názvem. Určitě se nepostavím a nerozhodnu to, protože k tomu nemám pravomoc, ale nemyslím si, že budou dva týmy stejného jména a čtyři auta stejných barev na startu."
Lopez věří, že název své stáje zřejmě upraví Tony Fernandes. Když se však dívám na oficiální soupisku FIA, vidím tam stále pouze jeden Lotus, totiž Team Lotus. Group Lotus v týmu Renault bude působit zatím pouze jako sponzor nově vzniklého týmu Lotus Renault GP (podobně jako Vodafone u McLarenu, který se oficiálně jmenuje Vodafone McLaren Mercedes). Lotus Renault GP - pokud tento název přijme FIA a Ecclestone - tedy příští rok stále bude Renaultem.
K přejmenování vozu Renault na Lotus (tak, aby vznikl Lotus GP a Renault by představoval pouze název motoru) jen tak nedojde: aby totiž tým nepřišel o veškeré peníze za mistrovské body a letošní pátou příčku v Poháru konstruktérů od Ecclestona, musely by s jeho přejmenováním souhlasit všechny zbylé týmy F1. O to se však Dany Bahar ani nepokusil - hádejte, kdo by asi byl proti? A nejen on - Bahar si údajně během svého působení v roli manažera Red Bullu a Ferrari udělal napříč paddockem více nepřátel.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.