Šéf závodního týmu Renaultu Gerard Lopez je pevně přesvědčený o tom, že na startu příští sezóny nebudou stát dva týmy Lotus.
Renault minulý týden oznámil uzavření partnerství s Group Lotus a přejmenování týmu na Lotus Renault GP. Již dříve se do příštího ročníku přihlásil letošní Lotus Racing jako Team Lotus. Kdo má právo na používání jména Lotus ve Formuli 1, to rozhodnout příští rok londýnský Nejvyšší soud.
Lopez však věří, že se tato věc do března 2011 vyřeší. "Podle mě čtyři Lotusy příští rok na roštu nebudou," uvedl pro Reuters. "Jsem pozitivní osobou, takže si myslím, že to by nebylo vítězství pro nikoho - možná kromě Group Lotus, protože by měli čtyři vozy stejné značky, přičemž by měli finanční podíl pouze na dvou.
Přirozenou povahou věcí by mělo být, že značka Lotus by měla závodit jako Lotus a kdokoliv jím není a byť požádal o licenci, měl by závodit pod jiným názvem. Určitě se nepostavím a nerozhodnu to, protože k tomu nemám pravomoc, ale nemyslím si, že budou dva týmy stejného jména a čtyři auta stejných barev na startu."
Lopez věří, že název své stáje zřejmě upraví Tony Fernandes. Když se však dívám na oficiální soupisku FIA, vidím tam stále pouze jeden Lotus, totiž Team Lotus. Group Lotus v týmu Renault bude působit zatím pouze jako sponzor nově vzniklého týmu Lotus Renault GP (podobně jako Vodafone u McLarenu, který se oficiálně jmenuje Vodafone McLaren Mercedes). Lotus Renault GP - pokud tento název přijme FIA a Ecclestone - tedy příští rok stále bude Renaultem.
K přejmenování vozu Renault na Lotus (tak, aby vznikl Lotus GP a Renault by představoval pouze název motoru) jen tak nedojde: aby totiž tým nepřišel o veškeré peníze za mistrovské body a letošní pátou příčku v Poháru konstruktérů od Ecclestona, musely by s jeho přejmenováním souhlasit všechny zbylé týmy F1. O to se však Dany Bahar ani nepokusil - hádejte, kdo by asi byl proti? A nejen on - Bahar si údajně během svého působení v roli manažera Red Bullu a Ferrari udělal napříč paddockem více nepřátel.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.