Šéf stáje Team Lotus rovněž prozradil, že Group Lotus bude nyní čelit dvěma žalobám. Jedna se bude týkat užívání názvu Lotus, druhá specifických podmínek týkajících se ukončení licenční smlouvy.
První ale nezačnou soudy projednávat dříve než v létě 2011, což znamená, že se do začátku příští sezóny nedočkáme právního rozhodnutí.
Druhá záležitost bude ještě složitější: "Měli jsme s Protonem a Group Lotus uzavřenou pětiletou licenční smlouvu s tím, že do F1 půjdeme na pět roků. Cílem bylo ušetřit jim peníze - oni neměli nikdy záměr vstoupit do motosportu. Mysleli jsme si, že jednoho dne to všechno dáme spolu dohromady," vysvětluje Fernandes.
"Licence se týkala názvu Lotus Racing, protože nechtěli, abychom použili slovo 'Team,' protože říkali, že by nám to David Hunt soudně zakázal. Bylo jim tedy úplně jasné, že se nemohou jmenovat Team Lotus. Proč nám to nedovolili? Proto se o tom bude ještě mluvit.
Dany Bahar jednostranně zrušil licenci kvůli nějakým tričkám, které neschválil. Poslali jsme je ke schválení, ale nikdy neodpověděli. Byli také nespokojeni s tím, že náš Renault 3.5 tým nazýváme juniorským závodním týmem Lotusu.
Působil jsem 15 let v nahrávacím průmyslu. Když někdo nebyl spokojen s tím, co se děje pod jeho licencí, jednoduše napsal dopis a uložil něco jako 30 dní k nápravě. Nikdy jsme žádný takový dopis nedostali. Takže čelíme faktu, že takové vypovězení licence bylo protiprávní, a budeme je žalovat kvůli náhradě škod, jež byly způsobeny na našich investicích do týmu Lotus Racing," odhalil dnes šéf Lotusu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.