Šéf stáje Team Lotus rovněž prozradil, že Group Lotus bude nyní čelit dvěma žalobám. Jedna se bude týkat užívání názvu Lotus, druhá specifických podmínek týkajících se ukončení licenční smlouvy.
První ale nezačnou soudy projednávat dříve než v létě 2011, což znamená, že se do začátku příští sezóny nedočkáme právního rozhodnutí.
Druhá záležitost bude ještě složitější: "Měli jsme s Protonem a Group Lotus uzavřenou pětiletou licenční smlouvu s tím, že do F1 půjdeme na pět roků. Cílem bylo ušetřit jim peníze - oni neměli nikdy záměr vstoupit do motosportu. Mysleli jsme si, že jednoho dne to všechno dáme spolu dohromady," vysvětluje Fernandes.
"Licence se týkala názvu Lotus Racing, protože nechtěli, abychom použili slovo 'Team,' protože říkali, že by nám to David Hunt soudně zakázal. Bylo jim tedy úplně jasné, že se nemohou jmenovat Team Lotus. Proč nám to nedovolili? Proto se o tom bude ještě mluvit.
Dany Bahar jednostranně zrušil licenci kvůli nějakým tričkám, které neschválil. Poslali jsme je ke schválení, ale nikdy neodpověděli. Byli také nespokojeni s tím, že náš Renault 3.5 tým nazýváme juniorským závodním týmem Lotusu.
Působil jsem 15 let v nahrávacím průmyslu. Když někdo nebyl spokojen s tím, co se děje pod jeho licencí, jednoduše napsal dopis a uložil něco jako 30 dní k nápravě. Nikdy jsme žádný takový dopis nedostali. Takže čelíme faktu, že takové vypovězení licence bylo protiprávní, a budeme je žalovat kvůli náhradě škod, jež byly způsobeny na našich investicích do týmu Lotus Racing," odhalil dnes šéf Lotusu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.