Šéf stáje Team Lotus rovněž prozradil, že Group Lotus bude nyní čelit dvěma žalobám. Jedna se bude týkat užívání názvu Lotus, druhá specifických podmínek týkajících se ukončení licenční smlouvy.
První ale nezačnou soudy projednávat dříve než v létě 2011, což znamená, že se do začátku příští sezóny nedočkáme právního rozhodnutí.
Druhá záležitost bude ještě složitější: "Měli jsme s Protonem a Group Lotus uzavřenou pětiletou licenční smlouvu s tím, že do F1 půjdeme na pět roků. Cílem bylo ušetřit jim peníze - oni neměli nikdy záměr vstoupit do motosportu. Mysleli jsme si, že jednoho dne to všechno dáme spolu dohromady," vysvětluje Fernandes.
"Licence se týkala názvu Lotus Racing, protože nechtěli, abychom použili slovo 'Team,' protože říkali, že by nám to David Hunt soudně zakázal. Bylo jim tedy úplně jasné, že se nemohou jmenovat Team Lotus. Proč nám to nedovolili? Proto se o tom bude ještě mluvit.
Dany Bahar jednostranně zrušil licenci kvůli nějakým tričkám, které neschválil. Poslali jsme je ke schválení, ale nikdy neodpověděli. Byli také nespokojeni s tím, že náš Renault 3.5 tým nazýváme juniorským závodním týmem Lotusu.
Působil jsem 15 let v nahrávacím průmyslu. Když někdo nebyl spokojen s tím, co se děje pod jeho licencí, jednoduše napsal dopis a uložil něco jako 30 dní k nápravě. Nikdy jsme žádný takový dopis nedostali. Takže čelíme faktu, že takové vypovězení licence bylo protiprávní, a budeme je žalovat kvůli náhradě škod, jež byly způsobeny na našich investicích do týmu Lotus Racing," odhalil dnes šéf Lotusu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.