Šéf stáje Team Lotus rovněž prozradil, že Group Lotus bude nyní čelit dvěma žalobám. Jedna se bude týkat užívání názvu Lotus, druhá specifických podmínek týkajících se ukončení licenční smlouvy.
První ale nezačnou soudy projednávat dříve než v létě 2011, což znamená, že se do začátku příští sezóny nedočkáme právního rozhodnutí.
Druhá záležitost bude ještě složitější: "Měli jsme s Protonem a Group Lotus uzavřenou pětiletou licenční smlouvu s tím, že do F1 půjdeme na pět roků. Cílem bylo ušetřit jim peníze - oni neměli nikdy záměr vstoupit do motosportu. Mysleli jsme si, že jednoho dne to všechno dáme spolu dohromady," vysvětluje Fernandes.
"Licence se týkala názvu Lotus Racing, protože nechtěli, abychom použili slovo 'Team,' protože říkali, že by nám to David Hunt soudně zakázal. Bylo jim tedy úplně jasné, že se nemohou jmenovat Team Lotus. Proč nám to nedovolili? Proto se o tom bude ještě mluvit.
Dany Bahar jednostranně zrušil licenci kvůli nějakým tričkám, které neschválil. Poslali jsme je ke schválení, ale nikdy neodpověděli. Byli také nespokojeni s tím, že náš Renault 3.5 tým nazýváme juniorským závodním týmem Lotusu.
Působil jsem 15 let v nahrávacím průmyslu. Když někdo nebyl spokojen s tím, co se děje pod jeho licencí, jednoduše napsal dopis a uložil něco jako 30 dní k nápravě. Nikdy jsme žádný takový dopis nedostali. Takže čelíme faktu, že takové vypovězení licence bylo protiprávní, a budeme je žalovat kvůli náhradě škod, jež byly způsobeny na našich investicích do týmu Lotus Racing," odhalil dnes šéf Lotusu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.