Team Lotus Tonyho Fernandese nenastoupí v zlato-černé kombinaci, jak původně informovali. Změnit názor je přimělo nově vzniklé partnerství skupiny Group Lotus s Renaultem F1, kteří také hodlají nastupovat v černo-zlatém zbarvení.
Šéf týmu Lotus Racing, jenž je do příští sezóny přihlášen jako Team Lotus, Tony Fernandes dnes fanouškům oznámil, že "po dlouhém přemýšlení" upustí od svého záměru vrátit se k historickým barvám.
"Akcionáři, Riad [Asmat] a Mike [Gascoyne] se rozhodli, že v příští sezóně zůstaneme u zelené a žluté. Bylo by to hloupé mít čtyři černo-zlaté vozy," uvedl Fernandes.
"S tím, jak Formule 1 usiluje o to být zelenější, bude lepší mít zelenou. Také kvůli spoustě negativních komentářů týkajících se cigaret," vysvětlil šéf stáje Team Lotus další důvody, proč se nakonec vrátí zpět k letošní zeleno-žluté kombinaci, což si dle posledních průzkumů ostatně přeje 77 % jejich fanoušků.
A co bude s vypsanou soutěží o nejlepší černo-zlatý návrh pro monopostu T128? Zcela vniveč nepřijde: technický ředitel Mike Gascoyne totiž prozradil, že nejzdařilejší design zaslaný fanoušky ozdobí předváděcí vůz.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.