Bývalý majitel stáje Team Lotus David Hunt věří, že pokud příští rok v šampionátu Formule 1 nastoupí dva týmy s názvem Lotus, zavládne zmatek. Ostře kritizuje nejen Group Lotus, ale i vedení závodního týmu Renault.
Bratr bývalého mistra světa Jamese Hunt se snažil zachránit Team Lotus, který v roce 1994 postihly finanční problémy. Nepodařilo se mu to, udržel však alespoň práva na jednu z nejoblíbenějších značek v historii Formule 1 v naději, že se najde někdo seriózní, kdo by se pokusil o vzkříšení týmu - o což se právě pokouší Tony Fernandes s týmem v Hinghamu.
Group Lotus je zcela na omylu, pokud se snaží dělat nároky na jméno Lotus ve Formuli 1 po převzetí Renaultu: Myslím, že to je hloupost, ať už se na to podíváte z jakéhokoliv pohledu. Dochází k matení veřejnosti. Group Lotus s [jejich majitelem] Protonem vědí, jaká je historická pravda a jejich právní pozice s ohledem na název Lotus v F1. Ví to i Dany Bahar [generální ředitel Group Lotus]."
"Vím, že to někteří přirovnávají k situaci v Red Bullu, kteří také vlastní Toro Rosso - to je však politicky a obchodně řízeno jedním subjektem, zatímco v případě dvou Lotusů má jeden všechna práva a druhý nic. Kromě pozdvižení u soudu tedy nebudou zpívat dle stejných not společně s námi. Oba se tím budou ale po celou dobu ohánět."
Hunt tvrdí, že Baharovi bylo hned řečeno o exkluzivních právech týmu Lotus (Team Lotus) v F1 již během jeho působení u Red Bullu, který se tehdy chystal k odkoupení některého z F1 týmů. Nakonec převzali horší Jaguar, z něhož nakonec vytvořili mistrovský tým. Dle Hunta tyto diskuse Baharovi ukázali, že práva na Team Lotus vlastní on (Hunt) - což Group Lotus usilovně popírá. Více informací se veřejnost může dozvědět na stránkách www.saveteamlotus.com, které byly zřízeny na Huntovu podporu.
"I kdyby Proton a Group Lotus uspěli se svým neobvyklým programem, dají si gól do vlastní sítě, soudě podle reakce fanoušků - škoda způsobená jejich vlastní značce je zřejmá.
Byli všichni sponzoři, kteří se objevují na voze Renaultu, varování před tím, co se chystá, a že mohou také utrpět škodu kvůli asociaci s tím, co se vlastně rovná vyhlášení války Protonem?" ptá se Hunt.
"A vzhledem k tomu, že je Renault stále v podmínce kvůli uvržení špatné pověsti na motosport v roce 2008 [singapurská aféra po úmyslné nehodě a ovlivnění závodu]: znovu vědomě a svéhlavě matou veřejnost ohledně názvu Lotus?"
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.