Bývalý majitel stáje Team Lotus David Hunt věří, že pokud příští rok v šampionátu Formule 1 nastoupí dva týmy s názvem Lotus, zavládne zmatek. Ostře kritizuje nejen Group Lotus, ale i vedení závodního týmu Renault.
Bratr bývalého mistra světa Jamese Hunt se snažil zachránit Team Lotus, který v roce 1994 postihly finanční problémy. Nepodařilo se mu to, udržel však alespoň práva na jednu z nejoblíbenějších značek v historii Formule 1 v naději, že se najde někdo seriózní, kdo by se pokusil o vzkříšení týmu - o což se právě pokouší Tony Fernandes s týmem v Hinghamu.
Group Lotus je zcela na omylu, pokud se snaží dělat nároky na jméno Lotus ve Formuli 1 po převzetí Renaultu: Myslím, že to je hloupost, ať už se na to podíváte z jakéhokoliv pohledu. Dochází k matení veřejnosti. Group Lotus s [jejich majitelem] Protonem vědí, jaká je historická pravda a jejich právní pozice s ohledem na název Lotus v F1. Ví to i Dany Bahar [generální ředitel Group Lotus]."
"Vím, že to někteří přirovnávají k situaci v Red Bullu, kteří také vlastní Toro Rosso - to je však politicky a obchodně řízeno jedním subjektem, zatímco v případě dvou Lotusů má jeden všechna práva a druhý nic. Kromě pozdvižení u soudu tedy nebudou zpívat dle stejných not společně s námi. Oba se tím budou ale po celou dobu ohánět."
Hunt tvrdí, že Baharovi bylo hned řečeno o exkluzivních právech týmu Lotus (Team Lotus) v F1 již během jeho působení u Red Bullu, který se tehdy chystal k odkoupení některého z F1 týmů. Nakonec převzali horší Jaguar, z něhož nakonec vytvořili mistrovský tým. Dle Hunta tyto diskuse Baharovi ukázali, že práva na Team Lotus vlastní on (Hunt) - což Group Lotus usilovně popírá. Více informací se veřejnost může dozvědět na stránkách www.saveteamlotus.com, které byly zřízeny na Huntovu podporu.
"I kdyby Proton a Group Lotus uspěli se svým neobvyklým programem, dají si gól do vlastní sítě, soudě podle reakce fanoušků - škoda způsobená jejich vlastní značce je zřejmá.
Byli všichni sponzoři, kteří se objevují na voze Renaultu, varování před tím, co se chystá, a že mohou také utrpět škodu kvůli asociaci s tím, co se vlastně rovná vyhlášení války Protonem?" ptá se Hunt.
"A vzhledem k tomu, že je Renault stále v podmínce kvůli uvržení špatné pověsti na motosport v roce 2008 [singapurská aféra po úmyslné nehodě a ovlivnění závodu]: znovu vědomě a svéhlavě matou veřejnost ohledně názvu Lotus?"
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.