Generální ředitel Group Lotus Dany Bahar tvrdí, že mu stejný název Fernandesovy stáje v šampionátu Formule 1 nedělá žádný problém.
"Pro mě to nepředstavuje vůbec žádný problém, čtyři jsou lepší než dva," uvádí Bahar pro BBC Radio Norfolk. "O problému, který teď média zveličují, jsme jednali přímo s našimi akcionáři v Malajsii a s majiteli závodního týmu 1Malaysia [letošní Lotus Racing Tonyho Fernandese], a opravdu se nás to netýká."
"Osobně si však myslím, že čtyři Lotusy na trati jsou lepší než dva. Nic proti tomu nemám," dodává generální ředitel Group Lotus, podle něhož má jeho společnost větší šanci na úspěch a díky spojení s Renaultem navíc za menších nákladů, než kdyby podporovali Fernandesův tým. "Podle mě to je strategické rozhodnutí, jestli chcete budovat tým od nuly, což je mnohem, mnohem nákladnější úkol."
"A věřím, že naše značka se bude účastnit všech závodních aktivit v motosportu ne pouze kvůli samotné účasti, ale kvůli vítězství. A proto jsme se rozhodli spojit s jedním z pěti nejlepších týmů - protože věříme, že mají potenciál vrátit se tam, kde byli, když vyhrávali mistrovské tituly," objasňuje Bahar strategii své skupiny.
Group Lotus hodlá vlétnout téměř do většiny sérií motosportu - včetně americké IndyCar
Group Lotus krom účasti v F1 ohlásila megalomanské působení také v IndyCar, v Le Mans, v GP2 a v GP3 se spojí s týmem ART a další širokou škálu nových silničních projektů.
"Nemyslím si, že bych já, můj management, akcionáři a všichni ti investoři souhlasili s takovým krokem, pokud by nebyli přesvědčení, že to udělá rozdíl v naší značce mezi tím, čím je nyní, a tím, čím bude za dva roky," dodává Bahar.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.