Generální ředitel Group Lotus Dany Bahar tvrdí, že mu stejný název Fernandesovy stáje v šampionátu Formule 1 nedělá žádný problém.
"Pro mě to nepředstavuje vůbec žádný problém, čtyři jsou lepší než dva," uvádí Bahar pro BBC Radio Norfolk. "O problému, který teď média zveličují, jsme jednali přímo s našimi akcionáři v Malajsii a s majiteli závodního týmu 1Malaysia [letošní Lotus Racing Tonyho Fernandese], a opravdu se nás to netýká."
"Osobně si však myslím, že čtyři Lotusy na trati jsou lepší než dva. Nic proti tomu nemám," dodává generální ředitel Group Lotus, podle něhož má jeho společnost větší šanci na úspěch a díky spojení s Renaultem navíc za menších nákladů, než kdyby podporovali Fernandesův tým. "Podle mě to je strategické rozhodnutí, jestli chcete budovat tým od nuly, což je mnohem, mnohem nákladnější úkol."
"A věřím, že naše značka se bude účastnit všech závodních aktivit v motosportu ne pouze kvůli samotné účasti, ale kvůli vítězství. A proto jsme se rozhodli spojit s jedním z pěti nejlepších týmů - protože věříme, že mají potenciál vrátit se tam, kde byli, když vyhrávali mistrovské tituly," objasňuje Bahar strategii své skupiny.
Group Lotus hodlá vlétnout téměř do většiny sérií motosportu - včetně americké IndyCar
Group Lotus krom účasti v F1 ohlásila megalomanské působení také v IndyCar, v Le Mans, v GP2 a v GP3 se spojí s týmem ART a další širokou škálu nových silničních projektů.
"Nemyslím si, že bych já, můj management, akcionáři a všichni ti investoři souhlasili s takovým krokem, pokud by nebyli přesvědčení, že to udělá rozdíl v naší značce mezi tím, čím je nyní, a tím, čím bude za dva roky," dodává Bahar.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.