Skupina Group Lotus dnes podepsala se závodním F1 týmem Renault sedmiletou smlouvu v hodnotě 100 milionů liber (v přepočtu 3 miliard Kč). Tým by měl příští rok nastupovat jako Lotus Renault GP.
Po tomto oznámení se ve Formuli 1 dočkáme v příští sezóně bizarní situace: dvou týmu Lotus s motory Renault na startovním roštu. Nedávno se do příštího ročníku přihlásil současný Fernandesův Lotus Racing jako Team Lotus.
Situace je pro fanoušky o to smutnější, že oba týmy chtějí využít stejné černo-zlaté barevné kombinace a oba se odvolávají na to, že pokračují v historické tradici Lotusu kdysi sponzorovaného společností John Player Special, Chapmanova Lotusu, který kdysi proslavili Emerson Fittipaldi, Nigel Mansell či Ayrton Senna.
Lotus Renault GP nyní věří, že pozice Tonyho Fernandese je neudržitelná a že oni jsou jediní, kteří mají zajištění opravdového Lotusu. Skupina Group Lotus nyní hodlá investovat přes 3 miliardy Kč za roli hlavního sponzora.
Takto by měl příští rok vypadat monopost Renaultu
Francouzská automobilka Renault loni prodala lucemburské investiční společnosti Genii Capital 75% podíl v závodním týmu. Group Lotus nyní se schválením mateřské společnosti Proton odkoupili od automobilky Renault zbylých 25 % a od Genii další podíl tak, aby získal majoritu.
Původní Renault zůstane v F1 již jen jako dodavatel motorů pro týmy, ale jeho bývalý závodní tým bude pokračovat se stejným jménem šasi. Zbavit se názvu Renault by totiž znamenalo, že by Lotus Renault GP přišel o veškeré peníze, které Ecclestone uděluje za body dosažené v šampionátu.
Vyjádření kompetentních osobností
Generální ředitel skupiny Group Lotus Dany Bahar, který velmi agresivně tlačí svou společnost do světa motosportu, uvedl: "Nedokážu si představit lepší platformu pro prezentaci značky automobilky než motosport a Formule 1 je na samotném vrcholu závodění. Jsme si dobře vědomi velkých sporů ohledně použití naši značky v F1 a je mi potěšením formálně vyjasnit naši pozici jasně a pro všechny: jsme Lotus a jsme zpět!"
Prezident F1 týmu Renaultu Gerard Lopez novinku komentoval slovy: "Je to nesmírně vzrušující začít novou éru týmu partnerstvím s Group Lotus. V nadcházejících sezónách budeme pokračovat v radostném a pevném vztahu s Renaultem. Je to poklona týmu v Enstone za excelentní práci v letošním roce, že jsme byli schopni přilákat jak velkého sponzora, tak i novou investici pro velice slibnou budoucnost."
Tony Fernandes, šéf konkurenčního týmu Lotus Racing (příští rok bude soutěžit jako Team Lotus), tímto krokem však zlomený není: "Dany Bahar nám tím prokázal laskavost. Nikdy jsem se ohledně budoucnosti a naší stáje Team Lotus necítil lépe. Zdá se ale, že s černo-zlatou se nám snaží ukrást náš nápad."
Poradce Protonu a bývalý malajský premiér Tun Dr Mahathir Mohamat uvedl: "Toto je vzrušující vývoj, který přinese strategické výhody jak pro Group Lotus, tak i pro Proton. Plně toto partnerství podporuji."
Prezident Protonu Dato' Sri Mohd Nadzmi Mohd Salleh dokládá nadšenou podporu malajské automobilky vůči spojení s Renaultem: "Víme, že Group Lotus může mnoho nabídnout Formuli 1 a obráceně. Po pečlivém zvážení věříme, že toto uspořádání bude plodné jak z komerčního, tak i marketingového hlediska."
Technický ředitel stáje Team Lotus Mike Gascoyne dokázal přes pro něj neradostnou zprávu zavtipkovat: "S Lotusy to je jako s autobusy: čekáte věčnost, a pak přijedou dva najednou!"
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.