Pedro de la Rosa se zatím neúspěšně snaží sehnat závodní sedačku pro příští rok. Nadějí se nevzdává, ale pokud se mu to nepodaří, bude nucen se vrátit k testování - v úvahu podle něj připadá pouze McLaren.
Španělského veterána u Sauberu v průběhu sezóny nahradil Nick Heidfeld, kterého si tým ovšem také neponechá - nahradí jej mladou hvězdou z GP2: Sergiem Pérezem.
De la Rosa bývá médii spojován s HRT, jenže veškerá volná místa v F1 jsou rezervována pro piloty, kteří s sebou přinesou bohatého sponzora (údajně v přepočtu minimálně 200 mil. Kč).
"Pokud nakonec budu muset skončit jako rezervní či testovací pilot, budiž. Nejprve však zkusím všechno možné," říká De la Rosa. "Hodně se snažím o to, abych mohl závodit, ale jestli to nevyjde, svět se nezhroutí.
De la Rosa v kokpitu McLarenu MP4-21
"Jsem klidný, protože vím, co budu dělat, pokud nenajdu tým, za který bych mohl závodit," uvádí s odkazem na možnost testovat pro McLaren, s nímž dlouhá léta pracoval i v minulosti. Za opětovnou spolupráci s Pedrem se ve Wokingu přimlouvá i Lewis Hamilton.
Španěl je v současné době oficiálním testovacím pilotem Pirelli, jeho smlouva však vyprší 31. prosince 2010. Již příští týden v Bahrajnu by měl ovšem místo něj s Toyotou TF110 testovat Roman Grosjean.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.