Šéfdesignér McLarenu Tim Goss prozradil pár obecných věcí ohledně vývoje nového monopostu McLarenu a prozradil, jakým problémům čelili při vývoji F-kanálu.
"Vypadá velmi dobře," uvedl Goss pro Autosport ohledně vývoje vozu pro rok 2011. "Nemůžeme o něm v současnosti moc mluvit, ale Doug [McKiernan - hlavní aerodynamik] se svým týmem odvádějí dobrou práci při vytváření aerodynamické platformy vozu, vypadá dobře."
Nabízí i příští vůz prostor pro takové inovace, jakým byl F-kanál? "Absolutně. Je to dobré a je příjemné, že pro to stále existuje prostor. Vždy je v pravidlech místo pro inovace, o tom je výroba vozů, které vyhrávají šampionát.
[F-kanál] byl šedou oblastí a my jsme museli řádně prostudovat pravidla. Veškerá čest Charliemu [Whitingovi] a FIA za to, že se proti němu nepostavili. Vyslechli si argumenty, uvěřili jim a nechali nás s ním pokračovat. Dobře o všem věděli, než jsme s ním začali závodit," pokračuje Goss, jenž s McKiernanem o víkendu převzali prestižní ocenění Autosportu za vynález F-kanálu.
Ohledně jeho vývoje uvedl: "Byla s tím spojena hrozná spousta práce. Měli jsme docela šílený nápad a převést jej do reality - to vyžadovalo, aby lidé důvěřovali aerodynamikům.
Ti často mají nápady, které vypadají stupidně, a když řeknete, že využijeme piloty k tomu, aby nějak pomohli odtrhávání proudů vzduchu na zadním křídle, pak budete mít spoustu pochybovačů.
Musíte to tedy dát tak dohromady, že řeknete, že to bude legální, auto díky tomu bude rychlejší, povede se nám to přimět pracovat a stojí to za veškeré úsilí a zdroje, které do toho dáme. Museli jsme pomlčet o veškerém aerodynamickém vývoji a času stráveným návrhem, aby myšlenka byla přivedena z několika nákresů do reality."
Aerodynamik McKiernan k tomu dodává: "Pro aerodynamiky je jednoduché pustit se do práce na nějakém nápadu, potřebujete však důvěru napříč celou organizací, protože jde o stovky tisíc liber, než něco konečně nasadíte na vůz.
Překvapilo McLaren, že se jeho soupeřům podařilo plně odhalit fungování F-kanálu na jejich voze až při úvodním podniku sezóny v Bahrajnu? "Mě to překvapilo, protože už při představení vozu jsem si myslel, že to bude celkem jasné," řekl Goss. "Myslím, že některé další týmy a aerodynamici mohli vidět, o co jde, ale stálý monitoring tisku ukázal, že se to až do prvního závodu nepodařilo řádně vysvětlit."
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.