Šéfdesignér McLarenu Tim Goss prozradil pár obecných věcí ohledně vývoje nového monopostu McLarenu a prozradil, jakým problémům čelili při vývoji F-kanálu.
"Vypadá velmi dobře," uvedl Goss pro Autosport ohledně vývoje vozu pro rok 2011. "Nemůžeme o něm v současnosti moc mluvit, ale Doug [McKiernan - hlavní aerodynamik] se svým týmem odvádějí dobrou práci při vytváření aerodynamické platformy vozu, vypadá dobře."
Nabízí i příští vůz prostor pro takové inovace, jakým byl F-kanál? "Absolutně. Je to dobré a je příjemné, že pro to stále existuje prostor. Vždy je v pravidlech místo pro inovace, o tom je výroba vozů, které vyhrávají šampionát.
[F-kanál] byl šedou oblastí a my jsme museli řádně prostudovat pravidla. Veškerá čest Charliemu [Whitingovi] a FIA za to, že se proti němu nepostavili. Vyslechli si argumenty, uvěřili jim a nechali nás s ním pokračovat. Dobře o všem věděli, než jsme s ním začali závodit," pokračuje Goss, jenž s McKiernanem o víkendu převzali prestižní ocenění Autosportu za vynález F-kanálu.
Ohledně jeho vývoje uvedl: "Byla s tím spojena hrozná spousta práce. Měli jsme docela šílený nápad a převést jej do reality - to vyžadovalo, aby lidé důvěřovali aerodynamikům.
Ti často mají nápady, které vypadají stupidně, a když řeknete, že využijeme piloty k tomu, aby nějak pomohli odtrhávání proudů vzduchu na zadním křídle, pak budete mít spoustu pochybovačů.
Musíte to tedy dát tak dohromady, že řeknete, že to bude legální, auto díky tomu bude rychlejší, povede se nám to přimět pracovat a stojí to za veškeré úsilí a zdroje, které do toho dáme. Museli jsme pomlčet o veškerém aerodynamickém vývoji a času stráveným návrhem, aby myšlenka byla přivedena z několika nákresů do reality."
Aerodynamik McKiernan k tomu dodává: "Pro aerodynamiky je jednoduché pustit se do práce na nějakém nápadu, potřebujete však důvěru napříč celou organizací, protože jde o stovky tisíc liber, než něco konečně nasadíte na vůz.
Překvapilo McLaren, že se jeho soupeřům podařilo plně odhalit fungování F-kanálu na jejich voze až při úvodním podniku sezóny v Bahrajnu? "Mě to překvapilo, protože už při představení vozu jsem si myslel, že to bude celkem jasné," řekl Goss. "Myslím, že některé další týmy a aerodynamici mohli vidět, o co jde, ale stálý monitoring tisku ukázal, že se to až do prvního závodu nepodařilo řádně vysvětlit."
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.