Šéf vývoje McLarenu MP4-25 Tim Goss v interním emailu obhajoval rychlost svého monopostu. Podle něj byl letos v závodech druhým nejrychlejším, nikoliv až třetím po Ferrari - jak se objevovalo v některých médiích.
"Nesnáším být druhý nejrychlejší. A co je ještě horší, že se nesprávně uvádí, že jsme byli třetí nejrychlejší," píše Goss. "Během sezóny 2010 jsme v kvalifikacích byli jen o 0,001 sec na kolo pomalejší než nakonec třetí Ferrari, což je zanedbatelné.
V závodech byla MP4-25 ve skutečnosti o 0,136 sec na kolo rychlejší než Ferrari. Celkově to znamená, že naše auto bylo o 0,074 sec na kolo rychlejší než Ferrari," uvádí konstruktér McLarenu.
Podle něj nezaostávali příliš ani za Red Bullem: "I když byl jejich vůz jasně nejrychlejší v poli a my jsme byli v kvalifikacích nejlepší jen při dvou příležitostech (Montreal a Monza), naše závodní rychlost byla lepší ve skutečnosti v ne méně než sedmi velkých cenách: v Bahrajnu, Austrálii, Číně, Kanadě, Belgii, Itálii a v Abú Zabí," dodává.
Zdroj: www.mclaren.com
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.