Prezident Ferrari Luca di Montezemolo prohlásil, že mu nastavitelné zadní křídlo, technická novinka, která se poprvé objeví v sezóně 2011, dělá starosti. Obává se opakování nejasností, které provázely dvojité difuzory v roce 2009, a doufá, že pravidla budou naprosto jasná.
Italský tým loni hodně rozzlobilo schválení dvojitých difuzorů, s nimiž se na počátku roku objevily týmy Brawn GP, Williams a Toyota, protože podle nich toto řešení nebylo v souladu s pravidly vymezující aerodynamické prvky v zadní části monopostů.
V roce 2011 budou zakázány F-kanály, místo nich však vozy budou moci mít pohyblivou klapku zadního křídla, která umožní vozům po aktivaci dosahovat na rovinkách podstatně vyšších rychlostí. V kvalifikaci její využívání nebude omezeno, v závodě pomocí ní bude moci pilot zrychlit pouze v případě, že na soupeře před sebou nebude ztrácet více než 1 sekundu.
Zadní část monopostu F10
Di Montezemolo se dle prohlášení na oficiálních stránkách Scuderie obává různých výkladů a podobné vřavy, jaká nastala počátkem roku 2009 při povolení dvojitých difuzorů: "Co se zadního křídla týče, doufám, že začneme se zcela jasně definovanými pravidly. Nebojím se toho, ale zkušenost z roku 2009 je stále čerstvě v paměti."
Příští rok se vrátí také systémy pro rekuperaci kinetické energie (KERS). Ferrari bylo jedním z mála týmů, které s tímto systémem závodily až do konce sezóny. Občas se jej sice vzdaly, ale jejich KERS patřil k jedním z nejpovedenějších společně se systémem Mercedesu - proto by Scuderia v této oblasti měla být v roce 2011 v silné pozici.
Loňská F60ka s KERSem
"Vycházíme ze solidního základu," uvedl k otázce KERSu prezident Ferrari. "Myslím na to, že náš systém pro rekuperaci energie byl koncem loňského roku velmi konkurenceschopný."
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.