Pirelli má za sebou první oficiální testy s týmy Formule 1. Kolik se toho zvládlo, jaké jsou dojmy a o co na nové pneumatiky říkali inženýry v paddocku?
Každý tým včera v Abú Zabí ujel průměrně 80 kol, což představuje dohromady 5500 km. O den dříve na tým ujely celkem 5000 km. Všichni měli k dispozici čtyři sady pneumatik na den: dvě středně-tvrdé a dvě měkké.
Testování se zúčastnilo 15 pilotů, každý tým nastoupil s jedním - kromě Force Indie, McLarenu a Sauberu, kteří využili služeb dvou jezdců. Začínalo se vždy v 9 hod místního času, končilo v 17 hod. Teploty se během dne ve Spojených arabských emirátech pohybovaly mezi 23 - 28 °C.
Testovací program Pirelli bude pokračovat za 4 týdny. Příští soukromý test se uskuteční od 12. - 16. prosince v Bahrajnu, kde budou znovu zkoušeny různé směsi v horkých klimatických podmínkách. Další, taktéž soukromý test, se pak uskuteční v lednu v Evropě, než začnou v únoru oficiální testy opět za účasti týmů Formule 1.
Piloti měli na pneumatiky různé názory. Včera jsem se během rozhovoru s inženýry pokusil dát dohromady společné rysy nových pneumatik, jak se jevily v prvním testu. Ti ve svých názorech byli jednotnější než jezdci.
Jaké jsou tedy závěry po prvních dvou dnech? Vertikální pevnost byla taková, jakou Pirelli předpokládalo - pouze zadní kola se zdají být trochu slabší. Přední jsou pevná i z hlediska bočního přetížení.
Citlivost na odklon (camber) kola se zdá být vysoká, jej týmy musely zvyšovat vpředu, u zadních snižovat. To proto, že je třeba dostat více hmotnosti dopředu. Vše se však musí odehrát v rámci pravidel, která nově pro příští rok určují týmům rozložení hmotnosti monopostů (přední:zadní 46:54).
Měkčí směs paradoxně vydržela více než střední, což inženýři přičítají na vrub problémům s rozsahem pracovních teplot pneumatik. Ty nejsou v současnosti tak citlivé na tlak, jak tomu bylo u Bridgestonu. Celková přilnavost je také nižší, na první test to však nebylo vůbec špatné.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery po testech řekl: "Týmy začaly testovat různá specifická řešení pro rok 2011, která jim pomohou dále směrovat vývoj. Nasbírali jsme obrovské množství dat a názorů, jež začneme v pondělí analyzovat v rámci přípravy na další test v Bahrajnu na počátku prosince.
Reportáž a výsledky: 1. den, 2. den. Fotogalerie z obou dnů: zde.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.