Pirelli má za sebou první oficiální testy s týmy Formule 1. Kolik se toho zvládlo, jaké jsou dojmy a o co na nové pneumatiky říkali inženýry v paddocku?
Každý tým včera v Abú Zabí ujel průměrně 80 kol, což představuje dohromady 5500 km. O den dříve na tým ujely celkem 5000 km. Všichni měli k dispozici čtyři sady pneumatik na den: dvě středně-tvrdé a dvě měkké.
Testování se zúčastnilo 15 pilotů, každý tým nastoupil s jedním - kromě Force Indie, McLarenu a Sauberu, kteří využili služeb dvou jezdců. Začínalo se vždy v 9 hod místního času, končilo v 17 hod. Teploty se během dne ve Spojených arabských emirátech pohybovaly mezi 23 - 28 °C.
Testovací program Pirelli bude pokračovat za 4 týdny. Příští soukromý test se uskuteční od 12. - 16. prosince v Bahrajnu, kde budou znovu zkoušeny různé směsi v horkých klimatických podmínkách. Další, taktéž soukromý test, se pak uskuteční v lednu v Evropě, než začnou v únoru oficiální testy opět za účasti týmů Formule 1.
Piloti měli na pneumatiky různé názory. Včera jsem se během rozhovoru s inženýry pokusil dát dohromady společné rysy nových pneumatik, jak se jevily v prvním testu. Ti ve svých názorech byli jednotnější než jezdci.
Jaké jsou tedy závěry po prvních dvou dnech? Vertikální pevnost byla taková, jakou Pirelli předpokládalo - pouze zadní kola se zdají být trochu slabší. Přední jsou pevná i z hlediska bočního přetížení.
Citlivost na odklon (camber) kola se zdá být vysoká, jej týmy musely zvyšovat vpředu, u zadních snižovat. To proto, že je třeba dostat více hmotnosti dopředu. Vše se však musí odehrát v rámci pravidel, která nově pro příští rok určují týmům rozložení hmotnosti monopostů (přední:zadní 46:54).
Měkčí směs paradoxně vydržela více než střední, což inženýři přičítají na vrub problémům s rozsahem pracovních teplot pneumatik. Ty nejsou v současnosti tak citlivé na tlak, jak tomu bylo u Bridgestonu. Celková přilnavost je také nižší, na první test to však nebylo vůbec špatné.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery po testech řekl: "Týmy začaly testovat různá specifická řešení pro rok 2011, která jim pomohou dále směrovat vývoj. Nasbírali jsme obrovské množství dat a názorů, jež začneme v pondělí analyzovat v rámci přípravy na další test v Bahrajnu na počátku prosince.
Reportáž a výsledky: 1. den, 2. den. Fotogalerie z obou dnů: zde.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.