Michael Schumacher si dnes poprvé vyzkoušel nové pneumatiky Pirelli, na kterých chce dosáhnout v příští sezóně mnohem lepších výsledků než letos. Jaké jsou jeho první dojmy?
Často se příčina jeho letošních slabých výsledků přičítala na vrub pneumatikám Bridgestone a obzvlášť menší přilnavosti jejich předních pneumatik. Z toho někteří vyvozovali závěry, že první jízdy na nových pneumatikách Pirelli budou klíčovým pro určení toho, jestli bude v roce 2011 úspěšný.
Podle Schumachera je však na definitivní závěry příliš brzo: "Mají úplně odlišnou kombinaci. Důležitější než to, zda jsou přední pneumatiky silnější či nikoliv a zda vyhovují mému stylu, bude to, jak jim sedne naše budoucí auto. To je velmi důležité.
Ale po prvním kroku - z toho, co jsme zde viděli, mám z těchto pneumatik pozitivní dojmy. Byl jsem docela spokojený s prvním testem. Máme spoustu pozitivní zpětné vazby, takže se můžeme pustit do detailní práce na voze.
Pneumatiky podávaly celkem konzistentní výkon a byly dobré. Jsem si jistý, že s ohledem na budoucnost učiní některé drobné úpravy, ale celkově jsem docela spokojený," dodává sedmý nejrychlejší muž druhého dne testů Pirelli v Abú Zabí.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.