ABÚ ZABÍ - 2. DEN TESTŮ PIRELLI; Na okruhu Yas Marina dnes pokračovalo testování pneumatik od nového dodavatele. Stejně jako včera bylo i dnes nejrychlejší Ferrari, italská stáj byla také suverénně nejpilnější. Na paty Alonsovým časům šlapal i Red Bull pilotovaný Vettelem a v posledních minutách Michael Schumacher na Mercedesu.
Účastníci druhého dne testů Pirelli
Konečné výsledky
Zpravodajství z prvního dne testů Pirelli zde.Fotogalerie ze druhého dne testů Pirelli zde.
Zprávy z průběhu dne:
14:00 - Konec.
13:55 - Schumacher ještě na poslední chvíli překonal Alonsa a letošní poslední příležitost vidět vozy formule jedna v akci tak končí se jménem sedminásobného šampiona na čele tabulky.
13:50 - Michael Schumacher zajel druhé nejrychlejší kolo, o pouhých jeden a půl desetiny sekundy pomaleji než dnešní lídr Fernando Alonso.
13:33 - Do konce zbývá necelá půlhodina a nejrychlejším mužem dnešních testů zůstává Alonso. Pilný Španěl má na kontě už 91 kol. Pneumatiky začínají vykazovat znaky opotřebení.
13:15 - O trochu vzrušení se postaral Pastor Maldonado, který se se svým HRT roztočil na trati a zavinil červené vlajky.
12:20 - Čas vyhrazený na testy pneumatik Pirelli vyprší za hodinu a čtyřicet minut. V paddocku už se začíná balit a podle Mika Gascoyna je ve vzduchu cítit definitivní konec sezóny.
Také Alonso zkouší kromě nových pneumatik i novou přilbu
12:06 - Ferrari si pochvaluje, že jde všechno podle plánu. Stejně jako včera Massa, i Alonso dnes používá novou helmu od Schubertha.
12:05 - Aktuální časy. Do konce testů zbývají dvě hodiny.
11:40 - Poslední z očekávaných jezdců dnešního dne, Sergio Pérez, je na trati.
11:30 - Na trati se objevil také Gary Paffett v McLarenu.
11:25 - Liuzzi se zapojuje do akce, Paul di Resta dnes najezdil celekm 35 kol.
11:10 - Z avizovaných jezdců se na trati zatím neobjevili Vitantonio Liuzzi, který by ale měl di Restu v kokpitu vystřídat, a Sergio Pérez.
11:05 - Týmy se po přestávce vrhly na trať v mnohem svižnějším tempu. Kromě Roberta Kubici všichni prohánějí vozy po trati a sbírají důležitá data.
9:40 - Pořadí týmů před přestávkou
9:31 - Nejpilnějším týmem sobotního dopoledne je Renault se 47 koly na kontě. Naopak s pouhými devíti koly se zatím spokojili u HRT a Sauberu.
9:30 - V Abú Zabí začíná obědová pauza. Týmy se kromě kulinářského umění svých kuchařů budou věnovat také výsledkům dopolední části testů, než se bude na okruhu Yas Marina pokračovat.
9:08 - Force India raději kontroluje vůz, týmu se nelíbí indikované vysoké teploty.
9:06 Aktuální časy:
8:58 Na trati se objevil novopečený mistr světa a na časech je to hned znát.
8:37 Aktuální časy a počty odjetých kol:
8:15 - Dnes si podle rozpisu měl zajezdit také Michael Schumacher, zatím se na trati neobjevil. Charakter nových pneumatik je přitom zrovna pro Němce velmi důležitým faktorem.
8:10 - Force India dokončila testování rozložení hmostnosti na střední a měkké směsi.
8:05 - Časy po dvou hodinách jízdy:
8:00 - Jarno Trulli má z pneumatik stejné pocity jako včera Kovalainen.
7:30 - Paddockem koluje údajně nejzajímavější historka včerejších testů v Abú Zabí: Kamuj Kobajaši platí za velkého fanouška mexických pikantních kuřecích křidélek. Prý mu zkracují čas až o půl vteřiny na kolo.
7:05 - Časy po první hodině jízdy:
Týmy dnes letos naposled vysílají své vozy na trať.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.