Pro italskou společnost Pirreli, která je od příští sezony výhradním dodavatelem pneumatik do F1, začne v pátek na okruhu v Abú Zabí první ostré testování. Šéf Pirelli pro motosport Paul Hembery podle čtvrteční zprávy Autosportu tvrdí, že časy dosažené během dvoudenního testování nejsou prioritou.
Testování se zúčastní všech dvanáct týmů F1, většina z nich se závodními piloty. Bude to poprvé, protože všechny předchozí testy absolvovala italská společnost s již nepoužívaným monopostem Toyota z roku 2009 a testovacími jezdci Nickem Heidfeldem, Pedrem de la Rosou a Romainem Grosjeanem.
Pirelli se chce soustředit spíš na jízdní schopnosti a vyladění směsí pneumatik než na rychlé časy. "Ty nebudou důležité, dráha se hodně mění," prohlásil Hembery. "Při testování mladých pilotů tento týden se objevil někdo, kdo byl o půldruhé vteřiny rychlejší než Vettel! To je vynikající příklad, jak se mohou jednotlivé dny na okruhu lišit. Různé dny, různé časy, různé podmínky, to hraje velkou roli a nedá se to měřit," připomněl testovací časy mladého Australana Daniela Ricciarda na Red Bullu. "Na časy hledět nebudeme. Abychom byli upřímní, nemáme žádné vodítko," vysvětlil.
Konstrukce pneumatik je těsně před dokončením, ale směsi se budou velmi pravděpodobně ještě měnit v závislosti na názorech týmů a podnětech od jezdců. "Konstrukce je skoro hotová, i když máme v plánu ještě několik menších modifikací, které dokončíme do února. Pokud jde o směsi, teď budeme mít příležitost posoudit, jaké jsou a jaké mají být. Víme, co během sezony používal předchozí dodavatel, ale není nad to vidět, jak naše pneumatiky fungují na okruhu, a dostat informace přímo od jezdců," řekl Hembery. "Možná budeme muset hodně změnit, třeba je naše střední směs příliš měkká nebo příliš tvrdá. Chceme od jezdců zjistit, jak to je," dodal.
Pirelli nebude týmům diktovat, jak mají jezdit, samy si budou moci zvolit program. "Je to zcela na nich," potvrdil Hembery. "Dostanou na každý den čtyři sady pneumatik měkké a střední směsi," uzavřel Hembery.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.