Pro italskou společnost Pirreli, která je od příští sezony výhradním dodavatelem pneumatik do F1, začne v pátek na okruhu v Abú Zabí první ostré testování. Šéf Pirelli pro motosport Paul Hembery podle čtvrteční zprávy Autosportu tvrdí, že časy dosažené během dvoudenního testování nejsou prioritou.
Testování se zúčastní všech dvanáct týmů F1, většina z nich se závodními piloty. Bude to poprvé, protože všechny předchozí testy absolvovala italská společnost s již nepoužívaným monopostem Toyota z roku 2009 a testovacími jezdci Nickem Heidfeldem, Pedrem de la Rosou a Romainem Grosjeanem.
Pirelli se chce soustředit spíš na jízdní schopnosti a vyladění směsí pneumatik než na rychlé časy. "Ty nebudou důležité, dráha se hodně mění," prohlásil Hembery. "Při testování mladých pilotů tento týden se objevil někdo, kdo byl o půldruhé vteřiny rychlejší než Vettel! To je vynikající příklad, jak se mohou jednotlivé dny na okruhu lišit. Různé dny, různé časy, různé podmínky, to hraje velkou roli a nedá se to měřit," připomněl testovací časy mladého Australana Daniela Ricciarda na Red Bullu. "Na časy hledět nebudeme. Abychom byli upřímní, nemáme žádné vodítko," vysvětlil.
Konstrukce pneumatik je těsně před dokončením, ale směsi se budou velmi pravděpodobně ještě měnit v závislosti na názorech týmů a podnětech od jezdců. "Konstrukce je skoro hotová, i když máme v plánu ještě několik menších modifikací, které dokončíme do února. Pokud jde o směsi, teď budeme mít příležitost posoudit, jaké jsou a jaké mají být. Víme, co během sezony používal předchozí dodavatel, ale není nad to vidět, jak naše pneumatiky fungují na okruhu, a dostat informace přímo od jezdců," řekl Hembery. "Možná budeme muset hodně změnit, třeba je naše střední směs příliš měkká nebo příliš tvrdá. Chceme od jezdců zjistit, jak to je," dodal.
Pirelli nebude týmům diktovat, jak mají jezdit, samy si budou moci zvolit program. "Je to zcela na nich," potvrdil Hembery. "Dostanou na každý den čtyři sady pneumatik měkké a střední směsi," uzavřel Hembery.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.