Český pilot Josef Král se dnes poprvé v kariéře svezl s monopostem F1. S vozem HRT F110 dnes dopoledne najezdil 61 kol (338,794 km). Co na jeho výkon říká šéf HRT Colin Kolles?
Josef se dopoledne s každým kolem zlepšoval, jeho nejlepší kolo mělo hodnotu 1:44,143 min, což je o 0,942 sec lepší čas, než jaký dosáhl Bruno Senna - rychlejší z dvojice závodních pilotů Hispanie - během sobotní kvalifikace F1. Český závodník podal výborný výkon - je ovšem třeba vzít v potaz vývoj dráhy, která dnes byla minimálně 1,5 sekundy rychlejší.
Colin Kolles na adresu Krále poznamenal: "Josef Král předvedl dobrý výkon, stejně jako Pastor Maldonado včera. Velmi rychle si zvykl na auto, pravidelně se zlepšoval a dokončil celý plánovaný testovací program. Měl nějaké problémy se svým sezením, ale zvládl ujet 61 kol."
Odpoledne ho ve voze vystřídal Davide Valsecchi, o němž šéf HRT prohlásil: "Ihned věděl, jak na to. Byl velmi rychlý již po pouze čtyřech kolech a dále vylepšoval časy.
Jsme rádi, že jsme mohli dát příležitost dvěma mladým talentům k jejich prvním kolům ve voze Formule 1. Chceme poděkovat Bridgestonu za jeho podporu během našeho prvního roku v F1."
A jaké měl dojmy český pilot? „Jsem moc šťastný, že jsem dostal šanci jezdit poprvé s týmem Hispania Racing v testu nováčků 2010. Jsem nadšený. Auto bylo skvělé a těch 61 kol jsem si opravdu užil. První kola byla trochu náročná, poté jsem si ale začal zvykat a jezdit rychleji. Žel v autě se mi nesedělo nejlépe, protože jsem trochu vyšší než závodní jezdci týmu, ale byl to pro mě úspěšný den a doufám, že se ve formuli 1 zase brzy objevím.
První jízda s monopostem Formule 1 jej nadchla: "To auto je neuvěřitelné. Má velké zrychlení, obrovskou výkonnost brzd a díky aerodynamické výkonnosti hodně drží v zatáčkách. Ačkoli je Hispania Racing nováčkem ve formuli 1, funguje velmi profesionálně. Mile nás to překvapilo a cítili jsme se tu velmi dobře. Jsem rád, že jsem neudělal žádnou chybu a dokončil bez problémů kompletní testovací program," uvedl Král.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.