Český pilot Josef Král se dnes poprvé v kariéře svezl s monopostem F1. S vozem HRT F110 dnes dopoledne najezdil 61 kol (338,794 km). Co na jeho výkon říká šéf HRT Colin Kolles?
Josef se dopoledne s každým kolem zlepšoval, jeho nejlepší kolo mělo hodnotu 1:44,143 min, což je o 0,942 sec lepší čas, než jaký dosáhl Bruno Senna - rychlejší z dvojice závodních pilotů Hispanie - během sobotní kvalifikace F1. Český závodník podal výborný výkon - je ovšem třeba vzít v potaz vývoj dráhy, která dnes byla minimálně 1,5 sekundy rychlejší.
Colin Kolles na adresu Krále poznamenal: "Josef Král předvedl dobrý výkon, stejně jako Pastor Maldonado včera. Velmi rychle si zvykl na auto, pravidelně se zlepšoval a dokončil celý plánovaný testovací program. Měl nějaké problémy se svým sezením, ale zvládl ujet 61 kol."
Odpoledne ho ve voze vystřídal Davide Valsecchi, o němž šéf HRT prohlásil: "Ihned věděl, jak na to. Byl velmi rychlý již po pouze čtyřech kolech a dále vylepšoval časy.
Jsme rádi, že jsme mohli dát příležitost dvěma mladým talentům k jejich prvním kolům ve voze Formule 1. Chceme poděkovat Bridgestonu za jeho podporu během našeho prvního roku v F1."
A jaké měl dojmy český pilot? „Jsem moc šťastný, že jsem dostal šanci jezdit poprvé s týmem Hispania Racing v testu nováčků 2010. Jsem nadšený. Auto bylo skvělé a těch 61 kol jsem si opravdu užil. První kola byla trochu náročná, poté jsem si ale začal zvykat a jezdit rychleji. Žel v autě se mi nesedělo nejlépe, protože jsem trochu vyšší než závodní jezdci týmu, ale byl to pro mě úspěšný den a doufám, že se ve formuli 1 zase brzy objevím.
První jízda s monopostem Formule 1 jej nadchla: "To auto je neuvěřitelné. Má velké zrychlení, obrovskou výkonnost brzd a díky aerodynamické výkonnosti hodně drží v zatáčkách. Ačkoli je Hispania Racing nováčkem ve formuli 1, funguje velmi profesionálně. Mile nás to překvapilo a cítili jsme se tu velmi dobře. Jsem rád, že jsem neudělal žádnou chybu a dokončil bez problémů kompletní testovací program," uvedl Král.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.