Lotus dnes oficiálně oznámil, že pro příští rok změní své barevné schéma: místo letošní zelenožluté je budeme vídávat v černozlaté.
Lotus si získal letos davy fanoušků za svůj otevřený a upřímný vztah k závodění, za velké úsilí a konkrétní kroky, které by mu měly pomoci dosáhnout v dalším období větší výkonnosti.
Šéfka marketingu Silvi Schaumloeffel dnes vysvětlila, jak bude vypadat jejich zbarvení v roce 2011: "Pracovali jsme celý rok na tom, aby naši fanoušci měli nevídaný přístup k našemu týmu. Jsme vzrušeni tím, že se v příští sezóně vrátíme k černému a zlatému barevnému schématu.
Chceme, aby nám fanoušci pomohli s designem našeho vzhledu, s nímž budeme závodit příští rok. Brzy oznámíme, jak přesně se budou moci fanoušci podílet v návrhářském procesu, proto sledujte naše internetové stránky na www.lotusracing.my, kde se objeví více detailů.
Osoba, která navrhne vzhled, jež nakonec vybereme, se s námi bude moci zúčastnit prvního testování příští rok, aby mohla auto vůbec poprvé na trati sama vidět. Pro Lotus a fanoušky F1 je to tedy životní příležitost pomoci nám postoupit v našem úžasném příběhu v roce 2011."
Bruno Senna se v Suzuce projel v černozlatém Lotusu svého slavného strýce Ayrtona
Výkonný ředitel týmu Lotus Racing Riad Asmad k tomu dodal: "Když jsme poprvé odhalili zbarvení našeho vozu pro rok 2010, byli jsme jednotně chváleni za naše rozhodnutí přivést zpět do světa moderní F1 historický zelenožlutý vzhled.
Vím, že se návrat ke stopám legendární černé a zlaté se setká ještě s větší celkovou podporou, protože to zahraje na city našich fanoušků po celém světě. Dát fanouškům šanci pomoct nám s jejich návratem na současný startovní rošt je skutečně v souladu s naším přesvědčením mít své podporovatele přímo v srdci Lotusu - nemůžeme se už dočkat, až světu budeme moci ukázat, s čím jsme přišli!"
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.