Technický ředitel závodního týmu Lotus Racing F1 Mike Gascoyne zpochybňuje strategii "konkurenční" skupiny Lotus, která oznámila svůj záměr vstoupit příští rok do Formule 1 s týmem Renault.
Lotus Racing kvůli odvolání oficiální licence pro použití názvu "Lotus" skupinou Group Lotus zřejmě nebude moci příští rok použít ve svém názvu slovo Lotus. Nechutné tahanice o název Formuli 1 zdaleka neprospívají.
Oznámení smlouvy o dodávkách motorů pro Lotus Racing se v případě závodního týmu obešlo zcela bez názvu Lotus, francouzský dodavatel naproti tomu současný Lotus Racing označoval jako "1st Malaysian Racing" tým.
Mike Gascoyne byl zděšený tým, že Group Lotus vyjádřila záměr vstoupit do F1 s Renaultem a nikoliv s týmem Lotus Racing. Zelenožluté monoposty přitom letos obsahovaly i logo Protonu - majitele skupiny Group Lotus.
Gascoyne: "S námi by to mohli mít zadarmo"
Technický ředitel Lotusu nechápe jejich rozhodnutí utratit 60 mil Euro za tříletý sponzorský kontrakt s Renaultem: "Pokud chtějí udělat reklamu svým cestovním vozům, proč za ní utratit tolik peněz? S námi by to mohli mít zadarmo."
Gascoyne pro Auto Motor und Sport rovněž odhalil, že Group Lotus je v současnosti ve ztrátě, což znamená, že ji dotují malajští daňoví poplatníci, protože mateřský Proton je částečně ve státních rukou. "Cynicky by se dalo prohlásit, že vyhodí peníze daňových poplatníků do Formule 1," dodal.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.