Lotus se dle svého technického ředitele Marka Gascoyna nerozloučil s Cosworthem kvůli tomu, že by nepodával dostatečné výkony. Proč se tedy rozhodli přesedlat na motory Renaultu v roce 2011?
Lotus krom motoru Cosworth letos využíval převodovku Xtracu - a právě s výkony převodovky a hydraulickými systémy nebyl vůbec spokojený.
Gascoyne pro redbull.com uvedl: "Tento rok je (Cosworth) jejich partner hodně zklamal. Trápili jsme se celý rok a na rovinu mohu říct, že to doposud nevyřešili."
Problémy s hydraulikou měl i během včerejší Velké ceny Brazílie Trulli, Bruno Senna z HRT dokonce musel těsně před závodem měnit převodovku, za což byl penalizován - vzhledem k poslednímu místu na startu to však nemělo žádný efekt.
"Cosworth se stal určitě obětí něčeho, za co nemohli. Spolehlivost [celého] pohonného ústrojí byla hlavní příčinou našeho rozhodnutí o změně," dodal technický ředitel Lotusu.
Lotus od příštího rok bude společně s motorem Renaultu využívat převodovky Red Bullu. HRT se ze stejných důvodů pro příští rok rozhodlo přesedlat na převodovky a hydrauliku Williamsu.
Zdá se, že pouze Virgin bude pokračovat s Xtracem. "U nás to je trochu jiné, děláme si v podstatě vlastní převodovku, akorát interní součásti jsou vyráběny jinde," uvádí John Booth. Jeho tým totiž odebírá systém Xtracu, převodovkovou skříň si ale dělá sám.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.