Lotus Racing dnes oficiálně potvrdil, že příští rok budou jejich monoposty pohánět motory Renaultu.
Již dříve oznámil, že ukončil svou smlouvu s Cosworthem, ale - ač se o tom běžně hovořilo - oficiální potvrzení toho, že příští rok bude používat pohonné jednotky Renaultu, přišlo až dnes.
"Jsem absolutně potěšený tím, že už můžeme oficiálně hovořit o partnerství s Renaultem," uvedl šéf Lotusu Tony Fernandes. "Hodně se spekulovalo, s jaký že motor bude pohánět naše vozy v roce 2011 a nyní po oznámení je podle mě zřejmé, jak jsme opravdu ambiciózní."
"Kombinace motoru Renault s převodovkou a hydraulikou Red Bullu Technology poskytuje našim designerským a aerodynamickým týmům úspěšnou, zkoušenou a otestovanou platformu, s níž mohou při vývoji budoucího vozu pracovat," dodal Fernandes.
V letošní sezóně Lotusy pohání tento motor - Cosworth CA2010
Technický ředitel Mike Gascoyne tuto zprávu uvítal slovy: "Dnešní oznámení je posledním potvrzením toho, jak daleko chce tento tým ve Formuli 1 dojít. Protože jsem s Renaultem pracoval již dříve, vím přesně, co našemu týmu přinesou a jsem potěšen tím, že se stanou nedílnou součástí další kapitoly našeho příběhu.
Motor samotný je pro naše návrháře, inženýry a piloty výbornou platformou, s níž mohou pracovat. Je velmi dobře ovladatelný, spolehlivý a s ním se dočkáme na trati i podpory týmu, který má bohaté zkušenosti a poznání. Těšíme se na spolupráci s Renaultem, budoucnost našeho partnerství a týmu je pro nás vzrušující."
Lotus také zvažuje možnost odebírat od Renaultu příští rok systémy pro rekuperaci kinetické energie (KERS).
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.